Annons

Filmskanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Söderlund

Aktiv medlem
Nu när skattepengarna har droppat in så skulle man göra slag i saken och köpa en filmskanner. En av dem jag är ute efter är Nikon och den kostar helt plötsligt 1000:- mer i Tyskland än i Sverige.
Hur kommer det sig?
Är det inte samma skanner?
Scandinavian Photo
Technikdirekt

Det är väl inget att vara ledsen för? Att den är billigare på hemmaplan är ju bara bra.. stöd den svenska ekonomin ist för att slänga pengarna utomlands ;)

Jag köpte precis en Minolta Dimage IV filmscanner från Tyskland för 2800kr (inkl. frakt), vad är skillnaden som gör denna dubbelt så dyr?

Re: Re: Filmskanner

RolandM skrev:
Det finns inget krav på att skannrar måste köpas i Tyskland.
Sant, men allt annat jag har tittat på så har det varit billigare i Tyskland och nu när man skall göra slag i saken så är det helt plötsligt 1000 kr. dyrare. Då blir man lite fundersam.

Re: Re: Re: Filmskanner

Söderlund skrev:
Sant, men allt annat jag har tittat på så har det varit billigare i Tyskland och nu när man skall göra slag i saken så är det helt plötsligt 1000 kr. dyrare. Då blir man lite fundersam.

Nä, det är ju klart. Nedrans svenska handlare att ha lägre pris än tyskarna. Tänk om tyskarna kommer och köpa upp alla skannrar nu och bidrar till att våra fotohandlare får upp omsättningen och större volymrabatter hos sina leverantörer och kan sänka priserna mer, så att fler tyskar handlar i Sverige. Så går priserna upp i Tyskland för de handlarna får lägre omsättning och högre inkäpspriser. Då är det skönt att stödja tyska handlare med att köpa skannrar av dem.

Re: Re: Re: Re: Filmskanner

RolandM skrev:
Nä, det är ju klart. Nedrans svenska handlare att ha lägre pris än tyskarna. Tänk om tyskarna kommer och köpa upp alla skannrar nu och bidrar till att våra fotohandlare får upp omsättningen och större volymrabatter hos sina leverantörer och kan sänka priserna mer, så att fler tyskar handlar i Sverige. Så går priserna upp i Tyskland för de handlarna får lägre omsättning och högre inkäpspriser. Då är det skönt att stödja tyska handlare med att köpa skannrar av dem.

Fast om skannrar blir dyrare i Tyskland blir det väl ännu mer attraktivt för tyskarna att köpa digitalkamera och då går priserna ner i Tyskland och då köper svenskarna mer digitalkameror i Tyskland och då ...Jäkla marknadsekonomi. Tur man har både analog och digital.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto