JohanSköld
Medlem
Hej alla,
Jag är medveten om att denna fråga varit uppe tidigare i olika inlägg men hittar ändå ingen röd tråd på svaren.
Jag håller på att leta efter en filmskanner med följande egenskaper.
Bra upplösning för utskrifter upp till A4.
Möjlighet till att ta bort repor och andra skador på filmen.
Koppling till datorn via USB.
Bra optiska prestanda.
Maxpris på 10.000:-.
Jag har letat runt lite och kommit fram till att följande produkter sannolikt motsvarar mina krav.
Canon FS4000U
Nikin Coolscan IV
Minolta Scan Elite II
Jag har tidigare testat att jobba med Minolta Scan Dual II som jag tyckte gjorde bra ifrån sig med det undantaget att den inte hade ICE eller motsvarande. Jag tyckte också att den var aningen högljudd.
Nu till frågorna:
Har någon av er där ute erfarenhet av de filmskanners ovan så det finns möjlighet till jämförelse. Jag har läst ett antal tester ute på nätet och de varierar mellan höga och låga betyg.
Vad säget ni?
Spelar det egentligen någon roll vilken av ovanstående filmskanners man köper?
Tacksam för all hjälp!
/Johan
Jag är medveten om att denna fråga varit uppe tidigare i olika inlägg men hittar ändå ingen röd tråd på svaren.
Jag håller på att leta efter en filmskanner med följande egenskaper.
Bra upplösning för utskrifter upp till A4.
Möjlighet till att ta bort repor och andra skador på filmen.
Koppling till datorn via USB.
Bra optiska prestanda.
Maxpris på 10.000:-.
Jag har letat runt lite och kommit fram till att följande produkter sannolikt motsvarar mina krav.
Canon FS4000U
Nikin Coolscan IV
Minolta Scan Elite II
Jag har tidigare testat att jobba med Minolta Scan Dual II som jag tyckte gjorde bra ifrån sig med det undantaget att den inte hade ICE eller motsvarande. Jag tyckte också att den var aningen högljudd.
Nu till frågorna:
Har någon av er där ute erfarenhet av de filmskanners ovan så det finns möjlighet till jämförelse. Jag har läst ett antal tester ute på nätet och de varierar mellan höga och låga betyg.
Vad säget ni?
Spelar det egentligen någon roll vilken av ovanstående filmskanners man köper?
Tacksam för all hjälp!
/Johan