Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filmsimulator i digitala kameror!

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Fundamentalism = ”

Förlåt, men jag är uttråkad. Normalt sett har jag fullt upp med att plugga användandet av databaser i Illustrator 10 men jag orkar ente.

Hehe..ja det låter ju inte allt för kul ;)

Det är lugnt så klart :p

mipert skrev:
Fundamentalism = ”religiös rörelse i USA som bland annat hävdar Bibelns auktoritet gentemot naturvetenskapen; även om en renlärig variant av en religion, speciellt islam”. (sic.)

jag skulle kalla "din" definition för snäv. tex att nämna Biblen och Islam i samma andetag...

"Fundamentalism, den uppfattning inom en religion (framför allt kristendom och islam) som kräver att respektive religions heliga skrifter, bokstavligt tolkade, skall utgöra grunden för lära och liv."
- bonniers compact lexikon

Jag vill inte bli pådyvlad åsikter.

Definitionen är hämtade från Prismas nya uppslagsbok.

Jag orkade inte gå längre bort i rummet för att hämta någon av de ”tunga” verken.

Men det är intressant hur uttryck används på ett sätt ändrats från den egentliga, ursprungliga andemeningen.

Det finns ett vanligt uttryck för att man har höga krav på det man gör och menar allvar. Men numera används det som en förolämpning och man menar att det som sångaren/fotografen gjort är lite pinsamt.

Men vilket uttryck är det, jag har total blackout!!!

Snacka om att känna mig korkad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar