Sarkasm
Media, speciellt porrpressen (kvällspressen) har sina drev, våld och annat som engagerar vissa.
Vi har ju fått en del av sleven och kommer säkert att få mera.
Körkort anses ju i princip vara en mänsklig rättighet att ta bara man har åldern inne (men inte stridspilot som testas på alla sätt för lämplighet). Men att se barn på 20-30-40-50år leka i trafiken anses uppenbarligen inte vara ett stort problem, en del tycker säkert att det är roligt och spännande.
När jag i början på året länkade till James Nachtweys "The opioid diaires"
http://time.com/james-nachtwey-opioid-addiction-america/
på Facebook fick jag 2 likes och ingen kommentar, intressantare var det inte!
Jag har inte sett att Fotosidan gjort en artikel om "Opioid diaries" heller, men kanske jag har missat den?
James åkte USA runt och fotade och pratade/intervjuade knarkare i kanske 2 år för Times.
Att över 64.000 knarkare dör i USA varje år är ju ingenting mot att kanske 100 personer dör i skolattacker/terroristattacker. En bonus är ju att vi nu har knarkmaffior som tom. kontrollerar några länder.
En annan bonus är ju att knarkförbudet har gett jobb åt åtskilliga poliser och tullare sen 60 talet.
En lösning för ambulanspersonalen är kanske att införa offentliga rättegångar, då kanske trafikolyckor blir mindre intressanta.