Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Film med svag färgmättnad
- Trådstartare i c o n
- Start datum
adrianulander
Aktiv medlem
Svarar mest för att få en bevakning. Jag är också barnsligt förtjust i sånt.. Sorry om du fick upp förhoppningarna =)
Filmtips på den fronten: City of God. (Som för övrigt är väldigt bra på alla sätt och vis, och har en hel del fotorelaterat innehåll.)
Mvh. Adrian
Filmtips på den fronten: City of God. (Som för övrigt är väldigt bra på alla sätt och vis, och har en hel del fotorelaterat innehåll.)
Mvh. Adrian
Graal
Avslutat medlemskap
När det gäller dia så var förr Agfachrome 50 RS en film med lite mera lågmäld färgskala och mindre kontrast och passade därför bra till Cibachromekopior som gav lite högre kontrast. Vet inte vad den heter idag eller om Agfa har någon ny motsvarighet? Kolla på deras hemsida.
Många modefotografer kör med vänddia som kan ge extremt kraftiga färger men också väldigt svaga.
Kolla med Izabelle Leijström som har en del bilder med svaga färger. http://www.izabelle.fotosidan.se/portfolios.htm
Jag vet fotografer som körde med Agfachrome 1000 för att få svaga färger och snyggt korn, men den finns nog inte längre.
Ljust kopierade porträttfilmen Kodak 160 NC borde funka.
Vill du göra det enkelt för dig så kör du på negativ film, gärna en porträttflm, och tar sedan bort mättnad i Photoshop.
Kolla med Izabelle Leijström som har en del bilder med svaga färger. http://www.izabelle.fotosidan.se/portfolios.htm
Jag vet fotografer som körde med Agfachrome 1000 för att få svaga färger och snyggt korn, men den finns nog inte längre.
Ljust kopierade porträttfilmen Kodak 160 NC borde funka.
Vill du göra det enkelt för dig så kör du på negativ film, gärna en porträttflm, och tar sedan bort mättnad i Photoshop.