Annons

Fick du några roliga bilder i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)

müsli

Avslutat medlemskap
Det fick jag! ;)
Imponerad av släkt och vänners läckra bilder, snyggt monterade och allt.
Kanske blir årets julklapp nästa år, nu när fler och fler skaffar kameror och får detta intresse.
Riktigt roligt att ha på väggarna.

(Jo, jag vet att rubriken är en parafras på en annan tråd, men jag vill höra om det börjar bli mer utbrett att ge bort något man skapat själv, t ex en inramad bild, istf prylar.)

Fick ingen :(
Men jag fick en fin ram 20x30cm som jag kan sätta in någon fin bild i.
Tack för tipset att ge bort bilder i present, kanske något att pröva inför nästa jul. Mycket personligare än en massa köpt krafs.

/A\

Japps. Förr hade man inga bra bilder att ge bort så då var det inte aktuellt. Nu har jag inga bra heller men vad bryr jag mig om det, ger bort dem i alla fall.

Nåja, det skojiga har varit att bränna en hel serie med bilder som ska ge lokalkänsla - en presentation av hem och hemområdet - och sända dessa till vänner utomlands. Själva projektet har varit lärorikt. Det gällde att dels välja och tänka till i god tid. I somras skrämde man en del genom att sakta smyga kring med bilen i närområdet.

fick ingen men gav bort 3 st i A3format inramade i helglas. Sällan man ser gå glada miner bland strumpor och slipsar och andra mjuka paket;>D

Att ge bort bilder till släkten med flera i bekantskapskretsen är ett ofelbart och vanligt nummer, speciellt om dom legat på hemsidan ett tag och suktat ;>D

/Olle

Fick ingen men gav bort en bunt.

Om de uppskattades? givetvis... ger man bort en inramad förstoring på enda barnbarnet så kan man inte misslyckas *s*

Schysst inramade bilder är alltid en bra julklapp/present. En skaplig ram, en passpartout o nåt halvsunkigt foto så e lyckan gjord ;-)

Härligt att ni har en så opretentiös syn på saken.
För ibland får man lite känslan att det ses som lite pretentiöst att ge bort en bild.
Bilden behöver ju inte på något vis vara djup eller ett mästerverk. Grejen är ju som ni säger att det är en personlig sak.

Och det är ju knappast meningen att man ska göra en djupanalys av bilden, utan istället bara njuta.
Det roliga är ju att fotografen ramat in, förstorat/printat ut, och valt ut en bild till just den mottagaren. Det kan vara en bild på barnbarnet, en vacker vy, eller vad som helst. Det uppskattas på olika vis.

Vore kul med en vägg som får fungera som ett privat litet galleri, där jag byter bilder då och då. Kanske jag så småningom får ihop en liten samling bilder att välja ur, och hänga upp några i taget.
Och när man ger bort en bild ska man kanske inte alltid förvänta sig att den hängs upp mitt på största väggen i största rummet i största huset, eller hur?

Som sagt, det vore kul om det blir lite vanligare med bildgåvor. Lite mindre prylhysteri, och mer personligt utan att bli pretentiöst, och utan att det ses som att man gör anspråk på att konkurrera med de stora konstnärerna.

Gav inte bort några men fick 12 fina från son och svärdotter i form av en kalender med avklädda killar från Malmö Brandkår. Killarna är läckra men bildbehandlingen/trycket lämnar lite att önska, ingen superskärpa, (färgstick?)skum sepiaton över allt utom ögon och tillbehör som verkar färglagts.
Börjar undra om det är en vink att det är dags att börja titta sig omkring igen:) hummm...näää, inte med tanke på att jag först tittade på bildkvalitén sen på objekten.

Jo, det brukar uppskattas att ge bort bilder. I mitt fall tog jag vinterporträtt på en väninna som vi sedan gjorde om till svartvitt som sedan gavs till hennes mor. Så det var beställningsjobb typ... Fick höra över telefon att dom var klart omtyckta och det är ju det viktiga.

Har inte fått någon men vill gärna ge.
Därför har jag satt som ett litet fotomål att fixa en personlig bild till varje familjemedlem att ge på födelsedag, jul eller nyår (2005-06).

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto