Annons

Felmeddelande om man ändrar plats åt det virtuella minnet

Produkter
(logga in för att koppla)

Gulo

Aktiv medlem
Om jag ändrar det virtuella minnets plats i Photoshop från C:/ till någon annan hårddisk så kommer rutan upp som visas i bilden nedan.

Så man kommer inte in i programmet. Men det går att komma in om man väljer "kör som administratör" eller stänger av "UAC" i Vista.

Men hur löser man det! Förstår inte hur de menar att jag ska låsa upp Photoshop. Det rekommenderas ju att inte ha det virtuella minnet på windows disken.

Bilagor

• 2009-06-28, 22_00_09.jpg
    2009-06-28, 22_00_09.jpg
    64.2 KB · Visningar: 95
Har ingen lösning, men det är kul att se att det än idag finns kvar såna där "maciga" felmeddelanden i Photoshop :)

Lösningen har du redan skrivit, stäng av UAC eller kör som Administratör. Du har helt enkelt inte behörighet att skriva till den nya platsen för det virtuella minnet. Du kan naturligtvis försöka krångla lite med att ändra fil- och katalogbehörigheterna på den disk som du pekade ut för det virtuella minnet, själv kör jag utan UAC.

Så det är så illa!

Då får jag väl helt enkelt välja mellan att fortsätta ha det virtuella minnet på C:/ eller att öppna som administratör alternativt stänga av UAC.

Det kanske ändå inte blir någon direkt skillnad att byta plats på det virtuella minnet!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar