Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Felaktig byline"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Fick en bild publicerad i Expressen som "Läsarbid" (deras "kampanj" de har för folk skall skicka in bilder).

Kul grej att jag fick den publicerad och så!

Såg dock att de stavat mitt namn fel (Joachim Hansson istället för Joacim Hansson), inget större fel men är ändå fel!

Har man rätt till nån extra kompensation för detta?

(Inte fått svar vad jag får för kompensation överhuvudtaget för publiceringen, men nått skall jag få det vet jag.)

/Jocce

Absolut, ta fram BLF och fakturera med minst 100%

.............Nä allvar alltså. Det är ju tryckfelsnisse. Du bör kunna få en rättning i ett kommande nummer. Det är ju inte så att de struntat i bylinen..

Det handlar väl om en tävling med belöning för publicerade bidrag. Kanske belöningen beror på nyhetsvärdet. Det vore kul att veta hur mycket du får belöning.

Koppla genast in flera advokater och stämm dem. De hade ju stavat fel på en bokstav i ditt förnamn...........minst en ny kamera och 10.000 kr bör du kunna få.

Haha, i getingen ska man vara glad om man får sitt namn med över huvud taget. En gång stod det ett helt annat namn under min bild. Klart att man ska nämna det, men ska man börja vansinnesfakturera som straff för ett stavfel så ringer de nog en annan fotograf nästa gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar