Annons

Fel på slutaren? - Minolta SRT 303

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har haft fyra srt kameror i min ägo.. Alla har gått sönder på ett eller annat sätt. Nu har jag köpt mig en Nikon FM2: i nästintill nyskick och vet att jag kan lita på den. Väldigt skönt. Visst, kostar mer, men är såååå värt det när man kan lita på utrustningen.

Jag har haft fyra srt kameror i min ägo.. Alla har gått sönder på ett eller annat sätt. Nu har jag köpt mig en Nikon FM2: i nästintill nyskick och vet att jag kan lita på den. Väldigt skönt. Visst, kostar mer, men är såååå värt det när man kan lita på utrustningen.

Pappa har en välanvänd Nikon F2 från 1972. Fungerar klockrent, och har alltid gjort. En makalös kvalitet helt enkelt.

Petter ...

Tråkigt för dig, att dina SRT kamerahus har klappat ihop!
Min SRT 303 . är inköpt ny, servad vart tionde år ungefär, aldrig krånglat, ändå har den exponerat tusen och åter tusen negativ, SRT 303 anses vara ett mycket väl konstruerat kamerahus, likt de övriga i serien SRT 101, 101b, 102 osv....
Jag har även en SRT 101 och en SRT 101b.
Har sedan några år tillbaka ett kamerahus, D-SLR,, Sony A900, med original optik Minolta/Sony. Resultaten, med den gamla trotjänaren SRT 303, blir minst lika bra som med den hypermoderna Sony A900!!
Allt nytt är inte alltid så mycket bättre, faktiskt, bara lika bra .....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar