ANNONS
Annons

fel på sensorn???

Produkter
(logga in för att koppla)

Manke80

Aktiv medlem
Vad är det för ränder? Detta är ett urklipp (100%) av det övre vänstra hörnet av en bild i solig dag i skidbacken. Solen ligger utan för bilden ytterliggare till vänster. Är det solen som orsakar ränderna??

Mvh Magnus

Bilagor

• fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    33.9 KB · Visningar: 380
Ja, kanske :)

Faktum är att ränderna enbart finns i det övre vänstra hörnet, det syns mycket tydligt när man ser hela bilden.

ser ni inget??,,

jag ser ett mycket "randig" brus i hela bilden. brus ska väl inte ha ett randigt mönster utan ska väl vara "brus"

Jag vet inte vad det är, men jag tvivlar på att det har med solen att göra. Det är i varje fall inte slumpmässigt brus, de horisontella ränderna består ju av en systematisk variation som upprepas ungefär var tredje rad, något motsvarande finns inte i vertikal led.

Hur kan ni förresten undgå att se ränderna?

Hej

Hej, tur att någon ser ränderna! Det konstiga är att ränderna syns bara uppe i vänstra hörnet av bilden. Jag har även några andra bilder från samma dag med samma typ av ränder. Ränderna syns bara på extremt ljus bilder...
Bilen är tagen med iso 50, KM Z3 så det är inte brus syns. Så här ser hela bilden ut. Har överskärpt den lite så ränderna kommer fram uppe i vänstra hörnet.
Kan lägga den i mitt album på fotosidan imorgon.
Magnus

Bilagor

• karin mod 2.jpg
    karin mod 2.jpg
    41.1 KB · Visningar: 184
jaja ränderna syntes inte så bra. Bilden är ju väldigt lite men som sagt i 100% bara ränder uppe i vänstra krysset.

Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar