Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
fel på sensorn???
- Trådstartare Manke80
- Start datum
Pupillen
Aktiv medlem
Jag vet inte vad det är, men jag tvivlar på att det har med solen att göra. Det är i varje fall inte slumpmässigt brus, de horisontella ränderna består ju av en systematisk variation som upprepas ungefär var tredje rad, något motsvarande finns inte i vertikal led.
Hur kan ni förresten undgå att se ränderna?
mbrihler
Aktiv medlem
Pupillen skrev:
precis =)
Manke80
Aktiv medlem
Hej
Hej, tur att någon ser ränderna! Det konstiga är att ränderna syns bara uppe i vänstra hörnet av bilden. Jag har även några andra bilder från samma dag med samma typ av ränder. Ränderna syns bara på extremt ljus bilder...
Bilen är tagen med iso 50, KM Z3 så det är inte brus syns. Så här ser hela bilden ut. Har överskärpt den lite så ränderna kommer fram uppe i vänstra hörnet.
Kan lägga den i mitt album på fotosidan imorgon.
Magnus
Hej, tur att någon ser ränderna! Det konstiga är att ränderna syns bara uppe i vänstra hörnet av bilden. Jag har även några andra bilder från samma dag med samma typ av ränder. Ränderna syns bara på extremt ljus bilder...
Bilen är tagen med iso 50, KM Z3 så det är inte brus syns. Så här ser hela bilden ut. Har överskärpt den lite så ränderna kommer fram uppe i vänstra hörnet.
Kan lägga den i mitt album på fotosidan imorgon.
Magnus
Bilagor