Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel färger vid konvertering

Produkter
(logga in för att koppla)
Har försökt hitta en tråd om det här men förstår inte riktigt då jag inte är speciellt skillad på färger osv.
Men när jag öppnar en raw-bild i Camera raw, redigerar den och sedan sparar den som jpg så blir färgerna helt annorlunda när jag förhandsgranskar jpg bilden. Lägger jag däremot in bilden i photoshop igen (jpg bilden) så är färgerna som de ska, men bara i Photoshop.
Vid förhandsgranskningen ser det ut som jag dragit ur färgerna ur bilden, men när den är i Photoshop så ser den ut som den ska ..
Någon snäll människa som har lust att hjälpa mig med detta?

Färgprofil

Har försökt hitta en tråd om det här men förstår inte riktigt då jag inte är speciellt skillad på färger osv.
Men när jag öppnar en raw-bild i Camera raw, redigerar den och sedan sparar den som jpg så blir färgerna helt annorlunda när jag förhandsgranskar jpg bilden. Lägger jag däremot in bilden i photoshop igen (jpg bilden) så är färgerna som de ska, men bara i Photoshop.
Vid förhandsgranskningen ser det ut som jag dragit ur färgerna ur bilden, men när den är i Photoshop så ser den ut som den ska ..
Någon snäll människa som har lust att hjälpa mig med detta?

Vill du att färgerna ska se bra ut i andra program än Photoshop kan du börja med att konvertera till s-rgb innan du sparar dem. Återkom sedan igen om det inte funkar. Du kan också ställa in i Camera-raw så att bilden automatiskt blir i s-rgb vid konverteringen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar