Fedex följer ej avtalet med PostNord
Fedex bryr sig inte om avtalet mellan Fedex och Postnord om att adressanten kan hämta paket på Postnords terminal enl. avtalet. Fedex har anställda som tydligen är anställda för att ljuga. Fy fan viket äckligt företag! Nedan kopia av mitt mail till Fedex.
/Harald
Fråga/Kommentar: Till FedEx,
[email protected]
Detta meddelande sänds även via blankett…
Avtalsvidrig leverans av FEDEX av ett paket från USA.
Jag beställde ett produkt från företaget Paradise. Produkten kostade $25 och frakten $53.89
2016-08-09 fick jag ett kort från Fedex där det stod att man besökt min adress för att leverera paketet 11.20 men ingen var hemma. (Ingen var hemma!)
På kortet stod att jag kunde gå in på fedex.com/se/mittpaket
Där slog jag in paketets flygfraktsedelnummer och fick då beskedet att paketets identitet inte hittades. Uppmanades att ringa 040-169167
Ringde 13.07 och fick prata med en manlig person som sa att jag var tvungen att välja en annan tid för leverans. På min fråga om jag inte själv kunde hämta paketet svarade han att detta var omöjligt. Han föreslog att jag skulle fylla i det lila kortet och hänga på dörren. Då skulle de kunna leverera och lägga paketet vid dörren. Jag sa att jag skulle åka vidare 2016-08-10 och då skulle paketet ligga oskyddat utanför min dörr i en vecka. Jag frågade igen om jag inte kund få hämta det själv men han sa att det inte ingick i avtalet. Han sa då att han kunde skriva att paketet skulle skickas ut så snart som möjligt 2016-08-10, helst mellan 08.00 – 09.00 Jag sa att det var OK.
2016-08-10 hade inget paket kommit ens kl. 10.00 och därför ringde jag 040-169167 igen. Fick då prata med ”Klara” och talade om att jag är förbannad och spelar in samtalet. Hon sa att paketet troligen skulle komma fram under dagen. Jag frågade då om det var så att man måste anslå en hel dag för att kunna ta emot ett paket som Fedex levererar. Hon sa då att sådant är avtalet och om jag hade något att klaga på så fick jag kontakta den jag handlat av. Jag frågade om jag inte kunde hämta paketet själv men det sa ”Klara” var helt omöjligt. Jag sa att jag kommer att driva detta ärende vidare mot Fedex därför att de uppgifter hon lämnar verkar vara fullständigt orimliga. Hon nämnde då mailadress
[email protected]
Vid 12-tiden kom paketet och det levererades av en person från PostNord. Jag frågade varför han inte kom mellan 08.00 och 09.00. Han sa då att de börjar sin utkörning kl.09.00. Jag sa då att jag pratat med Fedex och att de skulle skriva att paketet skulle köras ut så tidigt som möjligt. Något sådant meddelande hade han inte fått.
Jag talade då om att jag begärt att själv få hämta paketet och det sa han var möjligt och i enlighet med avtalet. Om kunden begär detta då han fått det lila kortet så sker inga fler leveransförsök utan när paketet kommit till PostNords terminal får adressaten ett SMS och då kan paketet hämtas ut genom uppvisande av det lila Fedex-kortet. Om ingen kontakt sker mellan adressat och utkörare sker tre utkörningsförsök och därefter placeras paketet på PostNords terminal och besked om detta meddelas med ett meddelande i brevlådan eller med SMS.
De personer jag pratat med på Fedex har alltså gett mej felaktiga uppgifter. En fråga man kan fråga är om ”Klara” är mentalt riktigt frisk. Jag tycker att Fedex som företag borde ge henne erforderlig medicinsk hjälp.
Jag kräver att få mina utgifter för leverans med Fedex återbetalda. Jag nöjer mej med 400 SEK De kan betalas med Paypal till min mailadress.
Om ni vill använda någon annan betalningsmetod så sänd ett mail om detta.
Om ni på Fedex avvisar mina krav kommer jag att ge offentlighet åt era avtalsbrott och även ge offentlighet åt det inspelade telefonsamtalet med den okunniga och otrevliga ”Klara”
Hälsningar
Harald Gaunitz
Storgatan 61 C
83133 Östersund
Flygfraktsedelnummer: 776915272680