Annons

Fasta objektiv till D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders R

Ny medlem
Har precis fått besked att min D200 ligger och väntar på att skickas från SP. Har även beställt ett Af 18-200/3,5-5,6G DX VR IF ED men börjar tveka efter tester jag läst. Eftersom jag är ny på Nikon måste jag börja bygga upp en arsenal från scratch. Eftersom mitt främsta intresse är porträtt funderar jag nu på Af 85/1,8D och ett Af 35/2,0D för allmänfoto. Kan det vara en bra start?
Åker till USA (San Diego) om ett par veckor och är ruskigt sugen på att ta med mig ett Af 70-200/2,8G AF-S IF-ED VR därifrån. Känner någon till bra handlare i den trakten. Kommer dock att vara där i fem veckor så man hinner väl även beställa på postorder/internet till hotellet...

På min tid som yrkesfotograf handlade jag ofta i San Diego, på:
Nelson Photo Supplies
1909 India St
San Diego, CA 92101
(619) 234-6621

Var mycket bra på 70-80-talet, och såg i Yellow Pages att de finns kvar på samma adress, vilket är lovande.

Anders R skrev:
Har precis fått besked att min D200 ligger och väntar på att skickas från SP. Har även beställt ett Af 18-200/3,5-5,6G DX VR IF ED men börjar tveka efter tester jag läst. Eftersom jag är ny på Nikon måste jag börja bygga upp en arsenal från scratch. Eftersom mitt främsta intresse är porträtt funderar jag nu på Af 85/1,8D och ett Af 35/2,0D för allmänfoto. Kan det vara en bra start?
Åker till USA (San Diego) om ett par veckor och är ruskigt sugen på att ta med mig ett Af 70-200/2,8G AF-S IF-ED VR därifrån. Känner någon till bra handlare i den trakten. Kommer dock att vara där i fem veckor så man hinner väl även beställa på postorder/internet till hotellet...

85/1,8 är ett toppenobjektiv, mycket prisvärt porträttobjektiv, använder det ofta och det är en favorit. Även 35/2 skall vara bra. Tester av båda gluggarna monterande på D200 finns här:

http://www.photozone.de/8Reviews/index.html

Tack Göran och Lars.

Då får det bli dessa två till att börja med och sen får jag klämma på zoomen hos Nelson Photo Supplies när jag kommer till SD.

//Anders

Anders R skrev:
Jag har haft bägge gluggarna i min ägo och är också innehavare av 70-200 2,8 VR. Jag kan med gott samvete intyga att alla tre är toppenobjektiv. Titta också på 50 mm som alternativ. jag har själv ett 50 1,4 som presterar bra redan på full öppning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar