Annons

fast 50 eller 35 till nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

GustavNorberg

Aktiv medlem
jag har lite funderingar på hur stor skillnad det är på nikon 50mm 1.4 AF-D och AF-S. jag tänkte använda objektivet till vanligt foto (familjen) även inomhus. tänkte även använda det för lite actionsport som longboard och sikåkning. är det bättre att ha 35mm?

har en Nikon D300s inkommande

MVH/
Gustav

Jag har själv en D300 och både 35mm f/1.8 AF-S och 50mm f/1.8 AF-D.
De båda passar mycket bra till porträtt. Dock får jag känslan av att de är lite för korta för actionsport, om du inte kan stå nära.
Köp båda, de är ju ändå så pass billiga. ;)

Jag har själv en D300 och både 35mm f/1.8 AF-S och 50mm f/1.8 AF-D.
De båda passar mycket bra till porträtt. Dock får jag känslan av att de är lite för korta för actionsport, om du inte kan stå nära.
Köp båda, de är ju ändå så pass billiga. ;)

ja jag hade tänk det på sikt! har precis lagt ner X tusen på d300s och 70-300 så det kommer successivt. jag tror nog att 50 räcker till actionsport om ja står nära, annars kan ja använda telet!
frågan är bara vilket jag ska börja med. och hur mycket snabbare är 50mm AF-S än AF-D

ja jag hade tänk det på sikt! har precis lagt ner X tusen på d300s och 70-300 så det kommer successivt. jag tror nog att 50 räcker till actionsport om ja står nära, annars kan ja använda telet!
frågan är bara vilket jag ska börja med. och hur mycket snabbare är 50mm AF-S än AF-D

Skall du välja ett 50mm objektiv så undvik 50 AF-S som många klagar på angående långsam autofokus. Köp 50 AF-D som har snabbare autofokus konstigt nog.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto