Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fantastiskt fina fågelbilder. Kanske rentav bättre vinnarbilder än BBC Wildlife?

Produkter
(logga in för att koppla)

brutusostling

Aktiv medlem
Jag är själv en hopplös tävlare, jag glömmer alltid att skicka in bilderna i tid, fastän jag varje år beslutar mig att "nästa år, då ska jag minsann skicka in bidrag i god tid..."

Den här tävlingen blev jag tipsad om i dag, säkert känner många på fotosidan.se till den.

http://www.iwpawards.com/winners2006.html

Men jag blev så glad, för klassen på många av vinnarbilderna -- minst -- är rentav bättre än bilderna i BBC Wildlife Photographer of the Year.
Vinnarbilden är en riktig höjdare!

Ett tips för alla duktiga fågelfotografer här på sidan.

Jag säger samma sak här: "Nästa år ska jag minsann skicka bilder i god tid till den här tävlingen."...

Senast ändrad:
Norden håller fanan högt. Finland, Danmark och Sverige sträcker fram hakan.

Visst är vinnarbilden något extra.
John Engströms klassvinnare(amateur) ser väldigt fin ut.

Mycket fascinerande.

Goa bilder

Verkligen goa bilder. Det var annat än fejkade fjällugglebilder (vinnare förra året i BBC-tävlingen). Hoppas denna tävlingen blir mera känd!

Framför allt vinnarbilden var ju otroligt bra!
Lite hårt skuren i underkant kanske, men jag skulle varit nöjd med den ändå. ;-)

/Pontus

Inte bara vinnarbilden. Alla andra är otroligt vackra. Jag föll speciellt för bilden i kategorin "Birds in landscape". Riktigt vacker, snön gör att bilden får en liten 'grunge' feeling, och sånt gillar jag!

Ja, tack för tipset..men ärligt tyckte jag inte att det var så fantastiskt..50% var bra resten vardagsmat...borde ju öka chansen för en annan, hehe..

Jo, visst bra bilder, men jag tycker fortfarande att det mest är vinnarbilden som är unik. Jag menar inte att resten är dåliga, bara att det finns lika bra eller bättre bilder på fotosidan!

Du lär ju få med ett par bilder Brutus!

/Pontus

Oj vilka härliga bilder!
Och för en gång skull så håller jag med om att vinnarna var värdiga.
Massimo Bottonis bild på Bared Tailed Godwits är helt suverän.

Nästa år så blir det till att försöka komma ihåg att skicka in :)

Vinnarbilden är enastående men jag håller med Pontus att det faktiskt finns minst lika bra bilder här på fotosidan. Är vi svenskar för dåliga med att skicka in bidrag eller?

underbara bilder!
tack för den länken och samtidigt kommer
tanken in på dina fantastiska bilder brutus!
du och många andra här på fs skulle nog va
med att tävla lite mer,bilderna finns!

Fotosidan borde rösta fram de bästa naturbilderna och ge ut en fotobok! Brutus, du är ju förläggare... ;-)

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar