Annons

fakta om expert stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

pettersson

Aktiv medlem
Ok, någon som vet något om detta stativ som jag har "snott" av mina föräldrar som har slutat fota för 15 år sedan.

Staivet är nog ca. 20 år gammalt på det står det "Expert" och "E-250", vad är det för typ av huvud kulled, eller? Är det bra (dugligt) eller behöver jag titta efter ett nytt med en gång, köper nog inget nytt än på ett bra tag men, ja, vad är era åsikter?

Jag har tagit fler bilder på det men om man inte kan lägga upp mer än en bild per inlägg tar det ett tag (5st bilder) jag kann dock gärna maila bilderna(93kb) om någon känner igen stativet.

Tacksam för svar
Andreas.

Bilagor

• bild 001.jpg
    bild 001.jpg
    21.2 KB · Visningar: 291
Det är nog ingen annan än du som kan avgöra om det duger, och det genom att använda det.

Jag tycker det ser ut som ett panoramahuvud (är det inte låsspaken som sticker ut till vänster?), och inte en kulled. Med största sannolikhet har expert-kedjan köpt in en massa (billiga?) stativ och helt enkelt satt sin logga och en snygg modellbeteckning på det.

Om det duger? Kolla själv genom att använda det är nog det enda råd man kan ge, men se upp med gamla plastdetaljer i stark kyla.

/Ingo

Jo vist är det låsspaken till huvdet men i och med att det inte går att justera hur långt in man vill ha kameran (mer än ett par centimeter) så tror jag inte att det är ett panorama huvud.

Andreas.

Andreas, det är nog ett panoramahuvud. De kallas så för att man kan panorera med dem. Rätt bra för video antar jag. Du syftar nog på ett huvud för panoramabilder, och där är djupjusterings viktigt. Såna kallas naturligtvis också för panoramahuvuden :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar