Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Facebook vs Google+

Produkter
(logga in för att koppla)
Sedär, det var en feature jag inte sett förr...

Ja det gör det hyfsat smidigt i alla fall. Viktigt att förstå är att när du lägger till cirkeln så handlar det om en ögonblickskopia, och inte om en referens. Dvs, du kan utan problem lägga till och ta bort folk från cirkeln du lägger till utan att det på något sätt påverkar innehållet i min cirkel.
(Kanske glasklart, men jag har fått frågan tidigare)

/Rikard

Lite synd, dock, att det inte finns en bra mekanism för att dela sina Flickr-bilder på G+.

Mvh,
Richard (använder mest Flickr)

Lite synd, dock, att det inte finns en bra mekanism för att dela sina Flickr-bilder på G+.

Mvh,
Richard (använder mest Flickr)

Ja det funkar väl bara nätt och jämt. Jag har använt flickr en del och även 500px lite grann. 500px tycker jag håller högst klass när det gäller bilderna som laddas upp. Man kan också skapa snygga portföljsidor där. Men där är ju fokus till 100% bilder. Det jag gillar med google+ är att man med hjälp av cirklarna kan styra mer själv över vad man ser. Ofta halkar man dock in på intressanta sidospår tack vare att någon man delar ett intresse med postar något som handlar om något annat som man inte hade en aning om var häftigt.
Delar man ett intresse delar man nog ofta flera. De som fotar actionsport är ju tex ofta intresserade av cykling och skidåkning. Etc.
Det går man miste om när man använder sidor som bara är inriktade på foto.

Hehe. Bra :) Såg du min delning? Som sagt, jag tror att det finns en cirkel för fotointresserade i Sverige också. Vet inte vem som sköter den dock. Men det är la bara att googla på Swedish photography circle eller liknande så hittar ni den nog.

Ha det gött (som vi sa när jag var temporär göteborgare)
/Rikard - på väg till stavanger med kamera men utan dator :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar