** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

førslag på 200mm till k10d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Hej,
jag væntar o væntar på ett samsung 50-200 mm. Funderar på vad det finns før andra i samma klass?

Chewbacca skrev:
Hej,
jag væntar o væntar på ett samsung 50-200 mm. Funderar på vad det finns før andra i samma klass?

Problemet blir væl att hitta objektiv som finns inne nånstans øverhuvudtaget. Cyberphoto har sigma 70-300 APO inne før ca 2200:-
Ska jag slå till på det?

Vilka skillnader finns mellan dessa (samsung vs sigma) och ær det något att bry sig om?

Om du redan har ett 50-200 på gång så skulle väl snarare ett Tamron 200-500 vara bra som komplement men det kanske är för dyrt? Hmm... det kanske inte finns med Pentax-fattning förresten...

samsung 50-200

Har du ringt runt till Expert butiker ?
Är det långt borta kan dom kanske skicka det jag hittade ett för 995 kr och köpte det

Cyberphoto har ju äntligen fått in Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro, det skulle jag nog slå till på hellre än samsungen, men beror ju lite på vad du ska fota med det iofs.

Priset skiljer ju väsentligt Samsung ”kampanj pris” 995 kr
Blir intressant vad det blir för list pris cyberphoto har den satt till 1150 kr
Expert 1995 kr list pris och kampanj pris 995 kr

grejen ær att jag bestællde ett samsung hos Cyberphoto tillsammans med k10d, men nu efter ett enligt mig ett bra tag, børjar jag trøttna på att vænta. værst ær ju ændå att de inte kan ge ett datum. det måste de ju ha tillgång till.
deras leveratør måste fått information från sin osv. sen om det inte stæmmer på dagen ær væl en sak men en vecka borde de kunna pricka in?

tja, grejen ær vidare att jag inte riktigt vet vad jag behøver. har velat lite mellan ett 200 lr ett 300. men samsung før en tusing ær bra att testa med tycker jag. saknar jag zoom kan jag køpa ett sen. jag vill smyga mig uppåt i mm.

planerar att køpa och anvænda tre objektiv. ett før nærbilder, ett før mellanavstånd och ett før zoom. jag har frågat på cyber och det går bra att byta så jag kan fortfarande ændra mig.

K10 har du fått eller står du utan?
om du går och väntar på samsungen och har kameran så har jag för mej att någon här på forumet köpte 50-200 på någon ny öppnad Expert butik och att dom hade 4 st på lager leta runt och skipa cyber om dom inte kan leverera men boka av beställningen så det inte blir fel där

fått k10d:n :) springer runt med 18-55 mm nu. Ok objektiv men ræcker inte riktigt åt nått håll. Det betyder inte att jag tycker det ær ett dåligt objektiv men før mig ræcker det inte just nu. Jag ær i Norge och har ganska stora vyer att tæcka in. Men blir man nøjd helt med ett objektiv får ni gærna tipsa :)

Det funkar trots allt bra inom sina mått.

Jag ska sætta mig och kolla runt idag. Kanske får jag tag på ett innan jag drar till egypten næsta vecka :). Hurgada heter det, kanske inte stavas så men ni fattar. Tips?

har hørt av mej till dom men det verkar mørkt. tror jag just bestællt nær denna tråd var aktuell så jag brydde mig inte om att køpa "lokalt" utan jag ville ha allt i ett paket. gluggen jag længtar mest efter har ænnu inte kommit från cyberphoto...
surt sa chewbacca

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar