Att Sony A300 har en trevlig live-view-lösning är sant. Men att den på något annat sätt skulle vara överlägsen konkurrenterna i instegsklassen har jag svårt att se. Den har t ex en förfärligt liten och tråkig sökare. Personligen tycker jag att en bra sökare är viktigare än en bra live-view, men givetvis fotograferar olika människor på olika sätt.
Gillar man att leta efter gamla objektiv i lumpbodar kan nog Sony vara ett bättre alternativ än t ex Canon -- där får man nöja sig med objektiv som är högst drygt 20 år gamla.
Då man börjar skriva som så här har man tappat alla argument och enbart beteer sig .."leta objektiv i lumpbodar"... barnsligt...
Sedan i all välmening..Dessutom borde du ta dig en tur till en välsorterad butik och sätta dig in i kamrornas funktioner så du ens fattar varför numera till och med flera från "andra läger" ofta just pekar mot Sony A300 (utan live view heter den A200)som den mest prisvärda kameran i startkamera-sortimenten idag.
men klart.. Det handlar ju om konsumenter som tipsar andra konsumenter.. inte märkes-krängare som enbart säljer sitt märke hela tiden i varenda topic oavsett nivåer eller kamera per krona värde.....
Märket är viktigare än annat för en del tyvärr. En del tipsar till o med om en sådan kamera som Nikon D40/D60.. En kamera som garanterat ingen någonsin skulle tipsat om ifall den hetat Sony D40/D60..
Givetvis bör även mina ord kollas upp av den som skall utvärdera tips man får...
Det är ju därför man ber om tips mm. För sedan själv titta på hurvida det ser ut som passande för en själv..
men Jag sover lugnt med det jag skrivit .. Samt varenda ord får gärna kollas samt dubbel och trippelkollas...Inga problem alls...
Erland. Du kanske till skillnad från hur du oftast aggerar via sitta med tramsande barnslighet som en sur barnunge har något eget att komma med som bottnar i mer korekt faktabetonat som topicinnehavaren kan få inputt ifrån?? Saker som topicinnehavaren kan kolla utvärdera undersöka..
berätta i så fall det i stället för sitta med rena ironiseranden som en fjolla.... Se bara till du gör det så en som söker info får den på ett förklarande sätt..Inte så som en del upptäckt sedan dom köpt att dom inte ens fått Autofokus i sina kameror folk övertalat dom köpa... Eller att dom sedan upptäckt att stabiliserad bättre optik absolut inte regnar av för låga priser. Vilket man lätt för intryck av att så var fallet..
Eller att dom upptäcker kamrorna var ytterst begränsande i växtmöjlighet därför manövreringen var svåråtkomlig och begränsad till o med just därför..
Så berätta mer.. tror det ger mer för en sökande av info att söka sedan vidare på samt runt än att du sitter och dummar dig enbart mot mig eller mina åsikter samt tips....