Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förvandla en person till ett djur...

Produkter
(logga in för att koppla)

Eyes Only

Medlem
Jag har fått ett uppdrag av en bekant, som vill ha en bild av sig själv där hon är en blandning mellan en människa och ett djur, exempelvis en tiger. Jag vet faktiskt inte ens vart jag ska börja! Vissa delar ska vara mänskliga och vissa från djuret - någon som har tips eller idéer från liknande erfarenheter? Att bara använda kloningsverktyget känns ganska krångligt. Vore enormt tacksam för svar.
 
Ta en bild på personen (typ rakt framifrån) och en på djureti samma position och perspektiv. Skala sedan om dem så att du kan lägga dem på varandra så ögonen (och kanske andra delar av ansiktena) matchar och kladda på en mask så du kan "morpha" mellan ansiktena. Allt i PS givetvis.

Kan vara kul om man har två människoansikten men jag har inte testat med djur och människa.
 
Tror du skall börja med bilden på djuret i så fall. För det är nog lättare att få människan sedan att sitta i samma vinkel som djuret än tvärt om. Kan bli ett väldigt jagande efter djuret om det e en djurbild som du själv skall ta.
 
Tack för tips. Jag har sökt runt lite på morphning och har tänkt prova det med något morph-program - men det känns ju lite fuskigt..

Det största problemet är ju nästan att välja vilka delar man ska bevara på respektive varelse utan att det ser dumt ut. Men ja, det finns kanske ingen genväg utan det är väl bara att dyka in i PS-djungeln med huvudet före..!

Men om någon har gjort något liknande någon gång får ni mer än gärna posta bilden här så jag har något att jämnföra med.
 
Testa att bara klistra in personens ögon i ett djuransikte, eller tom bara pupilen (kanske lite av vitan också) så att djurets ögon behåller sin urspungliga form. Kanske blir fräckt?
 
Det vore ju lite roligt om du, istället för ett människohuvud på en tiger, sätter ett tigerhuvud på en människokropp som står på alla fyra. :) Happy morphing...

//Anton
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.