Annons

Förstora kontaktkopior

Produkter
(logga in för att koppla)

skalmac

Aktiv medlem
Hej, är det någon som provat att köra en hel kontaktkopia i en förstoringsapparat för storformat? och hur det blir? funderar på att leta upp någon gammal "harv" eller bygga om någon reprokamera, och köra hela kartan på 30x40 (40x50)istället för 18x24!

Och om någon vet någon som säljer sådant billigt, måste väl finnas gammalt som ingen vill ha??

Joachim/Alingsås

Hm, förstoringsapparater för storformat är nog extremt sällsynta... fast, nu med skiftet mot digitalt så kan det nog finnas stora lab som har sådana till salu... iofs, med tanke på hur stora 4x5tums förstoringsapparater är så skulle jag nog inte vilja ha en för 10x8tum i hemma i källaren.

Att ha en mer överskådlig (läs större) bild över sina bilder, då jag aldrig får kopierat alla mina bilder!

skalmac skrev:
Att ha en mer överskådlig (läs större) bild över sina bilder, då jag aldrig får kopierat alla mina bilder!

Min lösning på det problemet är att lägga kontaktkartan i en flatbäddsskanner. Dessutom tillåter det mig att enkelt experimentera med beskärningar och ljusvärden innan jag gör min kopia.

Vänligen,
Jörgen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar