ANNONS
Annons

Första gången!

Produkter
(logga in för att koppla)

Luxcaput

Medlem
Hej, ska fota på bröllop för första gÅngen och gör det gör en bekant, mest för erfarenheten. Ska redigera bilderna efter. Ska även evntuellt fota paret innan. Pris? Hjälp!?

Frågan är klart luddig. Vad vill du ha hjälp med? Vad vill dom ha för bilder? Kommer du kunna leverera det dom kräver eller blir du hängd? Sista frågan är inte oväsentlig eftersom det är inget som går att göra om och missnöjda kompisar är inget kul.

Men som grund tips skulle jag säga ha med dig minst två kameror, om en strular har du en kvar. Du vill inte gå fram till bruden och säga att jag kan inte i dag. Det andra är, du kommer inte hinna byta objektiv under akten om du tänkt fota med fler objektiv, som tex ett tele och ett normal zoom. Det kan du glömma.

Betalning är upp till dig men jag lägger ner nog ner 40 timmar på ett heldags bröllop. Så frågan är nog mera hur mycket vill dom betala, mitt första gjorde jag grattis. Mitt nästa hoppas jag 14.000 kr för så någonstans där i mellan hamnar du säkert.

Hoppas det gav dig lite hjälp.

Hej, ska fota på bröllop för första gÅngen och gör det gör en bekant, mest för erfarenheten. Ska redigera bilderna efter. Ska även evntuellt fota paret innan. Pris? Hjälp!?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar