Tack för all hjälp.
Jag har landat i att jag inte behöver kompletera utrustningen gällande objektiv. Skönt! Sen kan man ju alltid springa på något ljusstarkare och bättre som man kanske skaffar
Men skönt att jag slipper att leta pga av osäkerheten om utrustningen räcker. Tack! Batterier, minneskort etc har jag så det räcker.
Jag håller på att arbeta på ett schema gällande vilka bilder jag vill ha med när och var. Sedan har jag tänkt att åka dit en dag innan för att reka och få inspiration och ideer för bild skapande. Utöver det så fotar jag alltid i RAW.
Är det någon som har ett exempel på ett schema? Skulle vara intressant att se hur det kan se ut, men det kanske blir lite väl privat att dela.
För er som använder
5D Mk II, vilken fokuspunkt brukar ni använda? Går det att använda någon annan än den korslagda i en kyrka med halvbra ljus? Fotar ni med AI Servo eller använder ni One Shot vid in-/utmarsch? Har inte haft kameran mer än en månad, därav frågorna. Tror jag vet svaren själv, men alltid bra att höra några erfarenheter runt det hela.
Fortsätt gärna att ge fler tips på hur jag kan lyckas på bästa sätt.
// Daniel