Annons

Första bilderna från DA 15 Limited.

Produkter
(logga in för att koppla)
Gällande lanseringsdatum så säger Ned Bunnel, President Pentax US, följande: "With our unblemished track record of shipping lenses on time, and this lens still having not been officially launched...I need to be cautious. However, and I say this knowing that if I am wrong, there will be posts demanding my head and I'll be fired and have to move to Costa Rica and resort to shooting with my M4 and surfing in year round tropical water...but the end of March might be possible."

Killen har ju humor :) Unblemished är ju ett mycket lämpligt ord att använda :)
Jag tröttnade ju på att vänta på DA15 så jag köpte ju 14/2.8 så för mig är det ingen brådska, men visst är man väldigt intresserad av en liten smutt vidvinkel som matchar 40an.

Prismässigt, vad hamnar den? (Särskilt med tanke på den 50%-iga höjningen nyligen.)

Var har priset på lilla DA 15 tagit vägen?
Ingen som vet, ingen som vet... :)

Det är mig veterligen inte bestämt än, objektivet är ju inte ens officiellt presenterat i färdig form. Ned Bunnel har provskjutit med en prototyp.

Kul å se,den gluggen åkte nog med ilfart från japan till Ned så han hamnar i lite bättre dager efter den lilla lynchningen han råkade ut för ;-)

DA 15 kan

nog bli en av dom vassaste limited, eftersom den har både AL och ED linser. Motljusskyddet verkar vara utskjutbart, hoppas bara att limiterna och kommande K30D kan komma i silver oxå. Fotografen verkar gilla Limited, DA70 är inte med men FA43.

Det verkar som jag glömt att det ska bli både ED och AL linser, liten är den i alla fall. Nu väntar vi bara på priset.

Bilagor

• 1468 DA15 liten.jpg
    1468 DA15 liten.jpg
    17.5 KB · Visningar: 201
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar