Tidsgränser bör om de alls finns vara mycket mer tillåtande, jag tänker mig att man skulle kunna ha någonting i form av 1-2 veckor och lite aktivitet om man ska ha någon total blockering på annonsinlägg. Men mer effekt utan att för den skull strypa marknaden borde man få genom att varningsmarkera vissa annonser, det tror jag är framtiden!
Att medlemskap undeförstått ska innebära betalande medlem tycker jag är mycket problematiskt, en hel del av oss ser inga som helst fördelar med att bli betalande medlem då det vi gör här inte är visar bilder (finns bättre platser för det) eller dylikt utan framförallt finns här för att dikutera foto på forumet. Tvärt om tycker jag hela iden med fotosidan är juts att den är avgiftsfri i så stor mån, skulle man börja behöva betala för fler delar av fotosidan skulle nog jag och många med mig sakteligen droppa av mer och mer, det är är balansgång för siter som denna och att lägga till betalningskrav på delar som tidigare varit öppna är farligt, speciellt när det sker i ekonomiskt dåliga tider!
Snarare bör man om möjligt vara flexibel och locka folk in folk i användande av sidan med mer gratis-material under dåliga tider och försöka få dem att bli betalande medlemmar i större mån när det är goda tider.
Det viktiga som bör vara prio 1 är att se till att man inte stryper inflödet av annonser, om man får den effekten då har man skitit i det blå skåpet sas. Hade vi haft en situation där man hade haft en mängd med fulingar och mycket blåsningar på begatmarknaden så hade detta kunnat tillåta större åtgärder men som det är idag är allt som krävs en ytterst liten gnutta försiktigthet för att vara mycket säker så ser jag inga vinster med att slå på stora trumman.
I grunden handlar det nog mycket om huruvida man ser andrahandsmarknaden som i första hand en tillgång eller i första hand som en riskzon.