Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Förslag på blixt till 400D
- Trådstartare fredric
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Generellt mer krångel o garantiärenden med piraterna. Canons egna blixtar är väldigt bra. Mitt tips är en 430 Ex, den är robust o snabb. Kan vinklas både horizontellt och vertikalt, samt fullt tillräckligt ledtal för de flesta situationer. Min kompis har en sån och är nöjd. det jag reflekterade över var dess snabba laddtid mellan blixtarna. Vissa klagar över batteriluckans uppbyggnad vilket jag tycker är fel. Den är konstruerad som så, att batterierna trycker på inifrån vilket eleminerar alla tendenser till glapp. I motsats till föregångaren så har den också en display på baksidan. Givetvis är 580 Ex ytterligare ett snäpp bättre framför allt sett till ledtalet.fredric skrev:
Hej!
Kan tydligen inte använda min gamla blixt (EZ serien) till 400D så jag skulle vilja ha förslag på vilken jag ska köpa. Hur är det med Sigma och Sunpak jämfört med Canons egna modeller? Priser, kompatibiltet...
Per_tissen
Aktiv medlem
Instämmer med Roland. Jag kör själv Sigman på en 350D och det funkar utmärkt. Den har två små minus, dels hoppar synkningen fölr kortare slutartider ur om man går under kamerans kortaste synktid och dels är det två saeparata knappar för höjd- och sidleds vridningen.
För pengarna en 580EX kostar kan du köpa dig två Sigma och att ljussätta med två källor ger betydligt bättre möjligheter till spännande ljus än en blixt kan göra. Sigman är dessutom billigare än Canons stympade lillebror 430EX så för mig var det valet väldigt lätt.
Inga konstiga exponeringar i automatikläge, rellativt lätt att justera inställningar och en rätt kompetent TTL-slavstyrning på köpet.
För pengarna en 580EX kostar kan du köpa dig två Sigma och att ljussätta med två källor ger betydligt bättre möjligheter till spännande ljus än en blixt kan göra. Sigman är dessutom billigare än Canons stympade lillebror 430EX så för mig var det valet väldigt lätt.
Inga konstiga exponeringar i automatikläge, rellativt lätt att justera inställningar och en rätt kompetent TTL-slavstyrning på köpet.