Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäkring för fotoutrustning

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er!
Jag håller på att leta en bra försäkring för min fotoutrustning helst inte för dyr. Det är så att hittills har jag haft min försäkring hos SolidAB men de vill inte försäkra mig längre för att - enligt de - har jag några kameror som är för gamla för att kunna försäkra de?! Det stämmer delvis men jag har också nyare modeller och dessutom har jag en del dyr och fin proffs optik vars värde har inte minskat så mycket. Jag skulle vara mycket tacksam om ni kunde tipsa mig om ett bra försäkring bolag som är bra på att försäkra fotoutrustning.
Tack för hjälpen!
Emmanuel
 
Tiitta på Gefverts försäkringar som finns som medlemsförmån på fotosidan, du måste vara minst brons-medlem för att nyttja förmånen
 
Det är många sidor att läsa igenom och jag är inte duktig på paragrafer men är det många här som använder den försäkringen?

Ringde länsförsäkringar idag och dom villlkoren var inte så bra och man får max bära med sig saker för 50000 och det är ju iprincip D800+70-200 2,8 och minnen..
 
Hej!

Länsförsäkringar verkar vara en skämt! Det låter mer som en försäkring för en "average" Svensson som ska ha en fet kamera för att imponera under bröllopet, fast han bara använder 20% av kameras potential. Ringde också Modernaförsäkringar men det var ju inget för oss där.
Jag ska också gå genom alla paragrafer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.