Annons

Försäkra dig mer i onödan.

Produkter
(logga in för att koppla)
Så summa summarum...

Så i mångas fall så behöver man en extra försäkring för att just täcka kamera utrustningen.

Men tänk om dom gör inbrott och sno allt man äger. Vad är taket för utbetalning då om man har prylar för 500.000:- ?
Skulle jag få ett erbjudande från f-bolaget på 10.000. Då skulle jag säga upp mig och bli kriminell på halvtid.

(Ursäkta om jag svävade iväg där, det är ju bara att fråga f-bolaget)
 
Taket för ersättning av det som finns i hemmet bestämms av dig genom att du betalar för hur mycket ersättning du vill ha.
 
Erik Schalin skrev:
Taket för ersättning av det som finns i hemmet bestämms av dig genom att du betalar för hur mycket ersättning du vill ha.

Jo. Men man kan väl inte försäkra en 1år beggad 1DMII för nypriset på typ 34000,- i en tilläggsförsäkring eftersom den inte är vär det, eller??

Enligt mitt vetande så är det det olycksdagsaktuella värdet som gäller, om du då har en väldig höÖög försäkringssumma så ser det ju högst suspekt ut!

En hemförsäkring med "fritt tak/utan tak" eller vad det nu heter kan ju alla teckna, då behöver man inte ringa f,bolaget vid varje värdeförhöjande investering.


/Niclas,
 
Så vitt jag vet så har man bar ett val i det fallet Niclas och det är Agfa Geeverts försäkring.

Den är varken dyr eller billig men den ersätter allt.

Om du mot förmodan har den i ett kassaskåp så tala för guds skulll INTE om det för Agfa-Geevertförsäkringsmannen för då blir försäkringen dyrare.
Fråga mig inte hur jag vet det men det är sant.
 
Fotograf121 skrev:
Men jag måste sæga att det ær otroligt fort summan før utrustningen skjuter i taket!



Ja, verkligen!

Men ett skall vara så säkert och det är att när man möter värderaren (eller vad han nu har för titel;) på f,bolaget så har han ofta långt ifrån samma uppfattning om värdet! Det gäller att samla massa "värdefulla/dyra" och giltiga referenser om de skall överetygas.

De tjänar ju pengar på varenda krona du betalar i försäkring + varenda krona de slipper/kommer undan med när det är ersättningsdags. Giriga filurer,

/Niclas,
 
Jag har aldrig varit med om att sakförsäkringar kan falla ut med mer än återanskaffningsvärdet för prylar i samma skick och ålder.

Om du har prylar totalt återanskaffningsvärde 100 000:- så är det detta du försäkrar till detta belopp. Du får då ut 100 000:- vid totalskada, eller det belopp som motsvarar en förlorad pryls återanskaffningsvärde om det inte är rubbet som ryker.

Har du försäkrat dina 100 000:- till 200 000:- kommer du få ut maximalt 100 000:- att återanskaffa prylarna för.

Har du försäkrat dina 100 000:- kronor prylar för 50 000:- kommer du maximalt att få ut halva värdet av det som går förlorat.


Sedan finns det andra sorters försäkringar som avbrottsförsäkringar, där kostnader för uteblivet arbte elle rintäkter ersätts.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.