Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förnya portfolio??

Produkter
(logga in för att koppla)

pasanna

Medlem
Tycker att fotosidans portfolio är enkel och bra funktion, men saknar förnyelse. Skulle gärna vilja ha fler möjligheter att ändra den layoutmässigt, samt saknar bildspel, gästbok, mer utförlig statistik m. m.

Är uppdatering inplanerad?

Mvh Pasi

Flyttar upp denna tråden lite för att höra hur det går med uppdateringen. Lite nyfiken på vad som är på gång och när det kommer.

/Svante

Förslag på förbättringar

Hej !

Jag skulle också vilja se en uppdateras portfoilosida.

Några av de sakerna jag skulle vilja ha är:

Möjlighet till bildspel.

Att kunna ha sina bilder i undergrupper och samtidigt kunna se alla bilder på en gång.

Att kunna ha samma bilder på sin portfoliosida som sin profilsida utan att behöva ladda upp bilderna 2ggr.

Lite mer flexibilitet i designen.

Hoppas detta är saker som kommer i en uppdaterad verion.

mvh / Jonas

Något på gång i denna fråga?

Jag skulle gärna se bläddringspilar inspirerade av Galleri FS, dvs lite större och tydligare än i dagens portfolio.

Sedan undrar jag om inte det vore schysst att kunna lägga upp bilderna med säg 800 pixlar på längsta sidan, utan att besökaren skall behöva trycka på "Förstora" en extra gång. Skärmarna ökar ju i storlek/upplösning för vart år..? Men kluven i detta, ser samtidigt att många proffsfotografer har ganska små bildstorlekar i sin onlineportfolio..? Kanske skall en bild i portfolion vara så bra att den går fram även i litet format..?

Som en alternativ layout kanske man i albumen kunde ha som en enda lång horisontell layout där samtliga bilder ligger på rad och laddas direkt, varpå besökaren får scrolla åt höger för att kika igenom bilderna.

Bildspelsfunktion precis som den i vanliga kritikalbum på FS vore också trevligt kan jag tycka.

Senast ändrad:
Vi håller helt med, och Ja den är inplanderad under hösten.

Hösten för ett år sedan ja! Och jag ser inget påtagligt nytt ännu?

Vore kul att höra om planerna lades helt åt sidan eller om någon förnyelse kan väntas?

Obs! Lägger inga griniga krav, vill bara veta. :)

Samt vore kul att höra om det finns konkreta idéer, eller om det kanske är öppet för önskningar / förslag att diskuteras.

Jorrå vi kämpar på. Det börjar faktiskt arta sig. Vi uppdaterade ju den interna bloggen häromdagen med bredare layout och det var inte bara för att det behövdes utan för att vi också pillar med Portfolio 2.0. Vi har kommit så långt att det koden för Portfolion fräschats upp, två nya mallar för utseende är på plats. Blogg och Gästbok kommer finnas som val. Det mesta funkar men det är ändå massa pill med användbarhet och form. Idealiskt vore om vi kunde vara klar till mässan men jag är osäker om vi hinner.

I vilket fall som helst så känns det som om den kommer blir riktigt grym och snygg!

Bifogar två skärmbilder från min dator just nu. Sajt till vänster, kod till höger :)

Bilagor

• Bild-100.jpg
    Bild-100.jpg
    45 KB · Visningar: 251
  • Bild-99.jpg
    Bild-99.jpg
    21 KB · Visningar: 248
Spännande!

Ser ut att bli en efterlängtad ansiktslyftning och nya möjligheter till anpassning / funktionalitet.

Kommer sökvägar i Portfolio att ändras?

När Portfolio-funktionen uppdateras, kommer subdomänadressen och undermappar att ändras i sökväg?

T ex som jag har nu:

www.rei.fotosidan.se - som leder till startsidan för min Portfolio.

www.rei.fotosidan.se/portfolios.htm - som leder in till mina albumkategorier i min Portfolio.

Varför jag undrar är, för att jag ska inom snar framtid trycka adresser på mitt visitkort.

Mvh, Rei

Följdfråga till mitt förra inlägg här i tråden.

Kan ni inte skippa den sidan som man kommer till först, med filmstrippen. Så att man kommer direkt in till sina albumkategorier när man anger t ex www.rei.fotosidan.se?

Rätt smidigt om man kan minimera längden på webbadressen. Och möjligen lättare för folk att komma ihåg, samt att det blir ett klick mindre för besökaren.

Undrar Rei...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar