Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Förminska 200 bilder??
- Trådstartare Henke_P
- Start datum
mrelbe
Avslutat medlemskap
BreezeBrowser från http://www.breezesys.com är i mitt tycke ett utomordentligt bra program för (enkel) batch-vis processing av bilder. Men naturligtvis kan det inte utföra vad som helst, men kan förminska, skärpa upp, ändra nivåer samt lite till (som att lägga på en vattenstämpel samt generera webbsidor).
Rekommendaras starkt, speciellt om du har en DSLR.
Rekommendaras starkt, speciellt om du har en DSLR.
mrelbe
Avslutat medlemskap
Har du Windows XP kan du enklast göra följande:
1. Markera alla bilderna i Explorer.
2. Högerklicka, välj Send To --> Mail Recipient.
Du får då upp en dialogruta som låter dig förminska bilderna, du kan välja en av tre maximala storlekar. Bilderna krymps därefter och läggs in i ett mail som du kan skriva i.
Här kommer nu tricket: I mailverktyget (om du använder MS Outlook) väljer du File --> Save All Attachments, så kan du nu spara dina krympta filer till valfri plats på hårddisken.
Funkar bra om du inte bekymrar dig över resultatet av förminskningen (som sagt: du har ju full kontroll i Photoshop, som rekommenderats ovan).
1. Markera alla bilderna i Explorer.
2. Högerklicka, välj Send To --> Mail Recipient.
Du får då upp en dialogruta som låter dig förminska bilderna, du kan välja en av tre maximala storlekar. Bilderna krymps därefter och läggs in i ett mail som du kan skriva i.
Här kommer nu tricket: I mailverktyget (om du använder MS Outlook) väljer du File --> Save All Attachments, så kan du nu spara dina krympta filer till valfri plats på hårddisken.
Funkar bra om du inte bekymrar dig över resultatet av förminskningen (som sagt: du har ju full kontroll i Photoshop, som rekommenderats ovan).
Sgt Hal [E.F.S]
Aktiv medlem
Gratis program
Kolla in gratisprogrammet IrfanView. Där kan du fixa en hel del justeringar, så som namn, storlek etc för en mängd bilder per automatik.
Kolla in gratisprogrammet IrfanView. Där kan du fixa en hel del justeringar, så som namn, storlek etc för en mängd bilder per automatik.
kad
Aktiv medlem
Eller ett annat gratisalternativ, Easy Thumbnails från www.fookes.com
Fotograf121
Aktiv medlem
Använd ett utav dom mest överlägsna och snabbaste programen ACDsee det är snabbt och enkelt det är väl därför det är bland det poppuläraste "översikts" programet med många multi funktioner
Dave
Aktiv medlem
Testa det progg jag kör med: Ulead smartsaver 3.0. Det finns o testa på ulead.com
där kan du automatisera din önskan att minska eller komprimera ett stort antal bilder snabbt o smidigt. Man kan välja komprimeringsgrad och om man vill att bilderna ska förminskas. Sen om man vill ha de "nya" bilderna i en spec mapp. o fort går det med (har iofs en 3 gig proc) Har för mig att det kostar ca 20 dollar. (vad jag betalade för tre år sedan). Litet o smidigt program som fungerar exemepelvis: markera alla de bilder du vill konvertera, sen högerklicka o där finns smartsaver som ett alternativ.
Som sagt, ladda ner o testa, du fastnar om du har en massa jpg bilder o fixa med. Jag tog nästan 5000 kort under mina sex månader i kosovo förra året, så programmet fick arbeta : )
Dave
där kan du automatisera din önskan att minska eller komprimera ett stort antal bilder snabbt o smidigt. Man kan välja komprimeringsgrad och om man vill att bilderna ska förminskas. Sen om man vill ha de "nya" bilderna i en spec mapp. o fort går det med (har iofs en 3 gig proc) Har för mig att det kostar ca 20 dollar. (vad jag betalade för tre år sedan). Litet o smidigt program som fungerar exemepelvis: markera alla de bilder du vill konvertera, sen högerklicka o där finns smartsaver som ett alternativ.
Som sagt, ladda ner o testa, du fastnar om du har en massa jpg bilder o fixa med. Jag tog nästan 5000 kort under mina sex månader i kosovo förra året, så programmet fick arbeta : )
Dave
EdwardH
Aktiv medlem
Det förvånar mig att ingen har nämnt det billigaste och mest öppna alternativet som finns (så vitt jag vet): ImageMagick.
Den kräver lite skriptkunskaper, men den har väl någon gui någonstans, om jag inte minns fel.
google:a efter imagemagick win32
Gratis. Till linux... och windows också.
Den kräver lite skriptkunskaper, men den har väl någon gui någonstans, om jag inte minns fel.
google:a efter imagemagick win32
Gratis. Till linux... och windows också.