Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Företagsnamn!
- Trådstartare cato400
- Start datum
bitrate
Aktiv medlem
Det här med namn på ett företag inom fotobranschen var lättare sagt än påhittat.
Jag skulle vilja höra lite tankar om namn, vad som fungerar och vad som inte gör det.
Vad tycker ni t.ex om Fresh Wind Studio? Tänk både nationellt och internationellt.
Tacksam för svar!
Som någon nämde kan det finnas dubbeltydningar i det, vad sägs om New Horizons Studios, osäker på stavning, men kan ju betyda liknande friska vindar som jag gissar du var ute efter.
picturethis.se
Aktiv medlem
Min första firma hette "EXPOSED", från 1993.
Jag tänkte då på den text som står i slutet på 120-rullens papper när rullen är exponerad. (analog)
Föga visste jag då om exposed.com
Gå inte in där om ni inte gillar naket
Nu verkar ju dina namnförslag mer oskyldiga, men kolla gärna upp det fört innan du reggar någon namn. Det gjorde inte jag...
Idag heter min verksamhet något annat.
Jag tänkte då på den text som står i slutet på 120-rullens papper när rullen är exponerad. (analog)
Föga visste jag då om exposed.com
Gå inte in där om ni inte gillar naket
Nu verkar ju dina namnförslag mer oskyldiga, men kolla gärna upp det fört innan du reggar någon namn. Det gjorde inte jag...
Idag heter min verksamhet något annat.
Nidhogg
Aktiv medlem
Du får ursäkta mig men för min del när jag hör fresh wind så tänker jag snarare på luftfräshare som man har i sprayform på toaletten än på foto.
Helt min personliga åsikt men kortare namn som tex Exposed nämnt ovan (vilket tyvärr av annan anledning var ett dåligt val) känns lättare att komma ihåg och mer slagkraftigt.
Helt min personliga åsikt men kortare namn som tex Exposed nämnt ovan (vilket tyvärr av annan anledning var ett dåligt val) känns lättare att komma ihåg och mer slagkraftigt.
picturethis.se
Aktiv medlem
Na, ok. Jag var kanske slarvig och otydlig:
Min firma reggades hos PRV 1993 som "Exosed-nånting" så som enskild firm i Göteborgskommun.
Senare skulle jag ha en hemsida. Då visade det sig att mitt firmanamn fanns i USA (?) med en annan inriktning, men dock med bilder.
Det jag ville få sagt var att kolla upp saker & ting bättre än vad jag gjorde.
Har tex hört en historia om att popbandet Roxette.
De skulle turnera i Asien (?)
Där lär det finnas ett laxermedel som heter Roxette.
Min firma reggades hos PRV 1993 som "Exosed-nånting" så som enskild firm i Göteborgskommun.
Senare skulle jag ha en hemsida. Då visade det sig att mitt firmanamn fanns i USA (?) med en annan inriktning, men dock med bilder.
Det jag ville få sagt var att kolla upp saker & ting bättre än vad jag gjorde.
Har tex hört en historia om att popbandet Roxette.
De skulle turnera i Asien (?)
Där lär det finnas ett laxermedel som heter Roxette.
picturethis.se
Aktiv medlem
Ja, det hade kanske funkat.
Men jag kom på picturethis.se, som passade bättre då jag även började med film.
Att jag sedan aldrig får tummen ur å fixar min sida, det är en halt annan sak!
expephoto
Avslutat medlemskap
Ja, det hade kanske funkat.
Bra namn, boka en domän om namnet är ledigt!
picturethis.se
Aktiv medlem
Jodå, jag har det sedan 1995, men har släppt .nu till en holländare..
cato400
Medlem
Har helt missat denna konversation av någon skum anledning. Jag har övergett Fresh wind helt eftersom flera jag frågade privat tyckte det var kasst. Jag vill inte heta André Nilsson Photo för det blir lite tråkigt enligt mig. Just nu står det helt stilla angående något namn men jag får tänka mer. Men jag ska komma ihåg att kolla så det inte betyder massa annat trams åtminstonde här i norden.