Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fördelaktigt pris på CS4

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick ett erbjudande om ett mycket fördelaktigt pris FS CS4 från följande företag:
http://eurossoftware.com/2496.php
Är det någon här på forumet som handlat från detta företag?

Verkar helt seriöst:

We offer the software for downloading only, it means that you do not receive a fancy package, a printed manual and license that actually aggregate the largest part of the retail price.

Ladda ner den på Piratebay istället, då slipper du åtminstone att skicka $200 till lurendrejare samtidigt som det är lika olagligt...

// Maxe

Låter det vara för bra för att vara sant....

Ladda ner den på Piratebay istället
Jo det är ju sant, men det står att de bara säljer till privatpersoner och jag tycker det är en vettig idé. Vilken privatperson vill betala uppåt 10 000 kr för att justera till sina bilder. En tidning eller reklambyrå bör ju kunna motivera den kostnaden när de arbetar kommersiellt med programmet. För oss amatörer är det väl mera intressant att köpa ett nytt objektiv för de pengarna.

Jo det är ju sant, men det står att de bara säljer till privatpersoner och jag tycker det är en vettig idé. Vilken privatperson vill betala uppåt 10 000 kr för att justera till sina bilder. En tidning eller reklambyrå bör ju kunna motivera den kostnaden när de arbetar kommersiellt med programmet. För oss amatörer är det väl mera intressant att köpa ett nytt objektiv för de pengarna.

Nej, jag tycker inte du skall ladda ner den på PB. Men detta är ju en bluff, så därför menade jag ju på att det var bättre att ladda ner, fast du kanske tycker det känns bättre att betala för detta även fast du inte har en licens igentligen.

Ett tips för att köpa en billig Photoshop är att anmäla dig till högskolan och köpa en Student eller Education-version. Så har jag gjort och det känns lite bättre i själen kna jag lova.

// Maxe

Vilken privatperson vill betala uppåt 10 000 kr för att justera till sina bilder.

Visst kan jag hålla med om att det är hiskeligt mycket pengar, och kanske på tok för dyrt, men PS CS4 är trots allt just ett marknadsledande professionellt redigeringsverktyg. Det finns många produkter som är både betydligt billigare och bättre utformade för privatpersoner som vill "justera till sina bilder".

Per

Vilken privatperson vill betala uppåt 10 000 kr för att justera till sina bilder. En tidning eller reklambyrå bör ju kunna motivera den kostnaden när de arbetar kommersiellt med programmet.
Hur många privatpersoner/amatörer behöver Photoshop CS4?
Jag vet att man kan jobba med fullt färgdjup i Photoshop men annars så räcker Photoshop Elements eller Paintshop Pro, som kostar mindre än 1000:-, för väldigt många.
Självklart får vem som helst, amatör som proffs, välja Photoshop om man tycker det är värt det.

Edit
Ser nu att det var väl ganska precis det som Per svarade ovan. :)

En giltig licens till Photoshop CS4 kostar inte $200, dvs 1600 kr. Det finns ingen anledning att köpa den från den sidan eftersom det bara är att slänga pengarna i sjön. En studentlicens går löst på runt 2500 med reservation för Eurokursen så varför skulle en full version kosta betydligt mindre?
Att använda den där versionen är lika rekommendabelt som att tanka från Piratbay avseende lagligheten. Antar att erbjudandet kom med mailen och att du också får erbjudande om diverse piller som ska förstora än det ena och än det andra och göra dig till miljonär... Går du på dom mailen också?

Mailet kom från det företaget. Jag bara undrade om någon handlat från dem och om det är ett seriöst företag.

Angående eurossoftware.com: Domänen registrerades i fredags av en Valery Rigalo ([email protected]) i Moskva och servern står i Korea.

Källkod:
Domain Name:eurossoftware.com
 [b]Record created on 2009/1/23[/b]
 Record last updated at 2009-01-23 04:53:25
 Record expired on 2010/1/23

Registrant:
 Valery Rigalo [email][email protected][/email] +7.4999384712
 N/A
 Novomariinskaya str., 11/1, apt. 38
 Moscow,N/A,RU 193901

IPv4 Address       : 211.244.22.0-211.244.22.255
Network Name       : HANANET-INFRA
Connect ISP Name   : broadNnet
Connect Date       : 20031013
Registration Date  : 20040601
Publishes          : Y

[ Organization Information ]
Organization ID    : ORG3930
Org Name           : SK Broadband Co Ltd
Address            : SK NamsanGreen Bldg. 
                     Jung-gu Namdaemunno 5(o)-ga Seoul
Zip Code           : 100-711

Senast ändrad:
Piratprogram

Den här typen av "erbjudanden" är rätt vanliga.
Och hittills har jag inte sett ett enda där det inte varit fråga om "piratad" mjukvara.

Detta innebär bl.a. att alla pengar går rakt ner i "piraters" ficka, och att du står utan den service och support som du får om du köper mjukvaran från en seriös återförsäljare.

Som grädde på moset så finns en viss risk för virus, trojaner eller annan skadlig kod följer med "på köpet".

Angående eurossoftware.com: Domänen registrerades i fredags av en Valery Rigalo ([email protected]) i Moskva och servern står i Korea.

Källkod:
Domain Name:eurossoftware.com
 [b]Record created on 2009/1/23[/b]
 Record last updated at 2009-01-23 04:53:25
 Record expired on 2010/1/23

Registrant:
 Valery Rigalo [email][email protected][/email] +7.4999384712
 N/A
 Novomariinskaya str., 11/1, apt. 38
 Moscow,N/A,RU 193901

IPv4 Address       : 211.244.22.0-211.244.22.255
Network Name       : HANANET-INFRA
Connect ISP Name   : broadNnet
Connect Date       : 20031013
Registration Date  : 20040601
Publishes          : Y

[ Organization Information ]
Organization ID    : ORG3930
Org Name           : SK Broadband Co Ltd
Address            : SK NamsanGreen Bldg. 
                     Jung-gu Namdaemunno 5(o)-ga Seoul
Zip Code           : 100-711
underbart med människor som så snabbt kan ta fram sådan här fakta.
Bra jobbat

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar