Annons

Förbannade säljare

Produkter
(logga in för att koppla)

Gnutte

Aktiv medlem
Blir så förbannat trött på en del säljare här på fotosidan där man tar kontakt med dem & verkligen visar intresse. Man skickar även med telefonnummer då många inte skriver ut sitt nummer i annonsen för ev snabbare kontakt än via mail. I samma mail skriver att man är mkt intresserad utan ett prat om prutningen eller nåt så får man ett mail tillbaka när man kommer hem ifrån jobbet att kameran är såld. VAD F*N är det för fel på folk, hade personen bara ringt upp så hade jag kunnat föra över pengarna direkt men icke.
Detta var en betald medlem också så inte bara obetalda medlemmar kan verka konstiga här på fotosidan!

Fy F*n för dessa personer!
 
Säljaren hade flera intresserade och valde inte dig. Kanske haft kontakt med andra tidigare, som gick före i turordningen.

Var glad att du iaf fick ett mail om att den var såld. Bara det hör ju inte alltid till vanligheten.
 
Blir så förbannat trött på en del säljare här på fotosidan där man tar kontakt med dem & verkligen visar intresse. Man skickar även med telefonnummer då många inte skriver ut sitt nummer i annonsen för ev snabbare kontakt än via mail. I samma mail skriver att man är mkt intresserad utan ett prat om prutningen eller nåt så får man ett mail tillbaka när man kommer hem ifrån jobbet att kameran är såld. VAD F*N är det för fel på folk, hade personen bara ringt upp så hade jag kunnat föra över pengarna direkt men icke.
Detta var en betald medlem också så inte bara obetalda medlemmar kan verka konstiga här på fotosidan!

Fy F*n för dessa personer!

Hmmm......... det kan inte vara så att säljaren inte har möjlighet att läsa mailen på dagen, och att någon som såg hans namn på fotosidan kollade med Eniro och ringde upp säljaren och köpte prylen?
Och när säljaren kommer hem och ser ditt mail, svarar med att han nyss sålt den.

Det behöver inte vara så, men inte helt omöjligt.
 
Vad är så konstigt med det? Han hade kanske redan kontakt med någon som köpte kameran? Hur tycker du han skulle agera då?
 
Blir så förbannat trött på en del säljare här på fotosidan där man tar kontakt med dem & verkligen visar intresse. Man skickar även med telefonnummer då många inte skriver ut sitt nummer i annonsen för ev snabbare kontakt än via mail. I samma mail skriver att man är mkt intresserad utan ett prat om prutningen eller nåt så får man ett mail tillbaka när man kommer hem ifrån jobbet att kameran är såld. VAD F*N är det för fel på folk, hade personen bara ringt upp så hade jag kunnat föra över pengarna direkt men icke.
Detta var en betald medlem också så inte bara obetalda medlemmar kan verka konstiga här på fotosidan!

Fy F*n för dessa personer!

Händer ju ibland att man får ett gäng svar samma dag, först till kvarn...
 
Som säljare av beg prylar gäller: First come, first serve.
Då menar jag inte det första mailet som dyker upp, utan att den som först infinner sig med stålarna i handen kommer att få köpa - även om det är 25 stycken som är intresserade och sagt sig vilja köpa.

Enkelt och besvärsfritt.
Caveat emptor.
 
Varför är betalda medlemmar tvungna att sälja till dig?

Blir så förbannat trött på en del säljare här på fotosidan där man tar kontakt med dem & verkligen visar intresse. Man skickar även med telefonnummer då många inte skriver ut sitt nummer i annonsen för ev snabbare kontakt än via mail. I samma mail skriver att man är mkt intresserad utan ett prat om prutningen eller nåt så får man ett mail tillbaka när man kommer hem ifrån jobbet att kameran är såld. VAD F*N är det för fel på folk, hade personen bara ringt upp så hade jag kunnat föra över pengarna direkt men icke.
Detta var en betald medlem också så inte bara obetalda medlemmar kan verka konstiga här på fotosidan!

Fy F*n för dessa personer!
 
Obegriplig tråd, man får flera svar, väljer vem man vill, jag brukar ta dem i den ordning som de svarat om det är flera, och efter att man sålt meddelar man de andra att det är sålt. Prutnissar och och de som hänvisar till ebay-priser besvaras inte alls. Så enkelt är det väl.
 
Som säljare av beg prylar gäller: First come, first serve.
Då menar jag inte det första mailet som dyker upp, utan att den som först infinner sig med stålarna i handen kommer att få köpa - även om det är 25 stycken som är intresserade och sagt sig vilja köpa.

Enkelt och besvärsfritt.
Caveat emptor.

Där håller jag inte med alls! Man borde införa något liknande system som bostadsmäklare använder. Där man efter att man sålt ett objekt redovisar alla inkommna bud och budgivare:) Någon ordning får det ju vara:)
//Robert
 
Blir så förbannat trött på en del säljare här på fotosidan där man tar kontakt med dem & verkligen visar intresse. Man skickar även med telefonnummer då många inte skriver ut sitt nummer i annonsen för ev snabbare kontakt än via mail. I samma mail skriver att man är mkt intresserad utan ett prat om prutningen eller nåt så får man ett mail tillbaka när man kommer hem ifrån jobbet att kameran är såld. VAD F*N är det för fel på folk, hade personen bara ringt upp så hade jag kunnat föra över pengarna direkt men icke.
Detta var en betald medlem också så inte bara obetalda medlemmar kan verka konstiga här på fotosidan!

Fy F*n för dessa personer!

Ja det är klart att du ska ha förtur till alla försäljningar, andra intresserade får vänta tills du fått chansen att köpa. Något annat är inte acceptabelt.

Allvarligt talat ... ;-)
 
Tänk dej själv att du ska sälja något. Flera hör av sig och säger att de är intresserade. Så kommer någon med pengar i näven och vill slå till. Inte säger du då "vänta lite, det finns några andra som kanske vill köpa och i så fall har de första tjing". Då är nog risken stor att varan inte alls blir såld.

Först till kvarn är nog det som gäller i privataffärer. Om priset är rätt.
 
Där håller jag inte med alls! Man borde införa något liknande system som bostadsmäklare använder. Där man efter att man sålt ett objekt redovisar alla inkommna bud och budgivare:) Någon ordning får det ju vara:)
//Robert

Enda problemet är att det inte funkar i verkligheten. Det finns många "köpare" som lovar att de ska betala/avhämta men det blir aldrig av. Kommer med nån idiotursäkt att hunden åt upp spargrisen.

Det går ju inte jämföra detta med en bostadsaffär. Bjuder man på en bostad får man ju betala en grym avgift ifall man ångrar sig.
 
Inte alls. Bud på en bostad är inte bindande, trots att det ofta handlar om flera miljoner. Även om man vunnit budgivningen kan man ångra sig fram till att man skriver sitt namn på köpeavtalet.

Absolut sant, vilket jag bittert fått erfara.
Sen undrar jag om ingen tog att Robert skojade?
 
Intressant att ni säger så här, Nä jag anser inte att jag har förtur men väljer han att svara så har han tydligen inte sålt kameran, varpå jag svara att jag är mkt intresserad & vill får kontakt med honom genom att lämna mitt nummer & hur vi ska göra med betalningen. Visst kan förstå att han ev inte ville skicka men skriv då det i annonsen för guds skull. Varför jag gav ut numret samt skrev att jag var mkt intresserad är att jag var beredd att föra över pengar. Visst det kan finnas oseriösa betalande medlemmar här men tycker det känns tryggare ok "odesus"

När jag sålde mitt Canon 70-200 f4/L IS för några år sedan för 7500:- & då var det endast att jag ville få tillbaka pengarna när jag köpte det ifrån USA för att jag skulle spontant köpa en hoj. Då låg denna optik på närmare 9000:- beg. Hysteri blev det men visste att jag skulle bli av med den så tog den som hörde av sig först inte mera med det & förklarade läget. Nu kanske jag tillhör de fåtal som verkligen lägger vikt på de som visar intresse & speciellt de som lämnar ett nummer & inte bara ett mail!
 
Enda problemet är att det inte funkar i verkligheten. Det finns många "köpare" som lovar att de ska betala/avhämta men det blir aldrig av. Kommer med nån idiotursäkt att hunden åt upp spargrisen.

Det går ju inte jämföra detta med en bostadsaffär. Bjuder man på en bostad får man ju betala en grym avgift ifall man ångrar sig.

Jag håller med dig, fel av mig:)

Hört talas om ironi?

//Robert
 
Säljaren hade flera intresserade och valde inte dig. Kanske haft kontakt med andra tidigare, som gick före i turordningen.

Var glad att du iaf fick ett mail om att den var såld. Bara det hör ju inte alltid till vanligheten.

Väldigt bra om säljaren efter såld vara också tog bort annonsen på Fs..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.