ANNONS
Annons

För gammal eos 5.a?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske inte så komplett lösning. En EOS 5 är riktigt bra kamera, och kvalitén på en gammal kamera behöver du inte vara rädd för, så länge fotografen tagit väl hand om den.

Eftersom du strävade efter ett vidvinkelobjektiv finns det kanske då bättre paket eftersom teleobjektivet i paketet inte är, enligt mina mått, bra. Det funkar utmärkt till 10x15 kopior och kanske något större...

Har svårt att komma med en utmanare till paketet. Men tror nog du kan få det för 9000:-

Annars finns det alltid ställen som Tyska e-bay, där kan man knåpa ihop ett billigt paket..

Nu får jag ännu mer huvudbry... Nu har en kille hört av sig med vad han påstår är en eos 5:a i originalskick, med VG10, vinkelsökare och objektiv 24-85 och 70-200/2.8. Allt med kartonger, UVfilter.

24-85 verkar knaske inte vara nån höjdare, men telen verkar ju riktigt bra! Vad tycker du det paketet är värt? Jag tycker det lockar en hel del, om grejorna är nyare än det andra paketet, saknar dock en vidvinkel vilket var huvudorsaken till att jag började kika. Vad göra?

Hej igen! Nu hoppas jag att du Jeppe kan komma med lite synpunkter. Har hittat ett nytt paket, närmare mig. funderar på att göra ett besök imorgon. Det består av följande:
Canon EOS 5.AF kamerahus
Vertikalt handgrepp.
Färg & effektfilter + hållare
Fjärrutlösare
Kameraryggsäck Hama
Cosina 19-35/3,5-4,5
Canon EF 35-135/USM 4/5,6
Canon EF 75-300/4-5,6 USM
Blixt Canon Speedlite 430 EZ
Allt går för 9900:-

Känns som ett bra kap, eller?

EF 24-85 är lika bra som EF 28-105. 24mm är ändå ganska mycket vidvinkel. Sen beror det på vilket 70-200/2.8 det var... och priset sen.

Men ditt andra paket tycker jag låter riktigt bra. Soligors 19-35 är faktiskt rätt bra, 35-135 tillhör den lite äldre generationen och är ochså ett bra objektiv. Dessutom får du en bättre blixt, och trådutlösare m.m.

Jeppe skrev:
Ett 50mm 1.8 bör inte kosta mer än 800:- då ett nytt kostar typ 1200:-

Jo , men det omnämnda objektivet har metalfattning = en 1:a
Ettan & tvåan såldes paralellt i början på 90 talet med en prisskillnad på några hundra procent .
inte utan andledning .
En beg etta är inte billigare än en ny tvåa . min erfarenhet i alla fall

Du kommer inte att bli besviken på eos 5:an
Jag har haft min sen den kom och är helnöjd.
Det enda som har strulat var den inbyggda blixten
som strejkade och ville inte poppa upp men började
fungera efter ett tag igen. Med v-greppet är det en skön kamera att jobba med.

lycka till

thomas

Uppoppningen av den inbyggd blixten är jätte lätt att fixa till tar mindre än 5 min. 2 microbrytare som kärvar. Så det sak du inte vara rädd för

Jag har ganska nyligen gjort samma byte mellan kamerahus som du nu står inför. 300:an till en 10 år gammal 5:a

Jag är helnöjd och skicket på kameran beror på tidigare ägare och vård. Åldern är irrelevant.

Är grejena fina, köp dem !!

Annars kan du köpa min EOS Elan 7E (EOS 30) med vertikalgrepp och "trådutlösare" för ett bra pris. Köpte en 10D i fredags...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar