Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För barn

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur tänker du då; en speciell pool för bilder skapade av väldigt unga fotografer kanske?

Min son fyler snart 9 och jag funderade just på om han skulle få en enklare digitakompakt, han gillar att plåta och det är verkligen kul att se vad ha väljer som motiv - en annorlunda syn på världen. Det är lite "gatufoto" över det :)

Där man lägger in bilder, så det blir en "ge kritik" sida som bara är barns bilder. Du får gärna se mina jag är 7 år, och sådana bilder gör jag.

Kanske börja med en Fotosidantävling öppen endast för de under 15 år.
Eventuellt fler kategorier, upp till 12 och 13-15... Och dessutom en speciell kidskategori i alla tävlingar.

Idén med att göra fotosidan mer inbjudande för barn är i vilket fall bra!

Låter som en utmärkt idé men hur särskiljer man och är säker på att det verkligen är barns bilder som läggs upp?

Förlåt för min skepticism =)

Lionheart skrev:
Låter som en utmärkt idé men hur särskiljer man och är säker på att det verkligen är barns bilder som läggs upp?
Om nu ngn skulle utnyttja det här, så är det ju ingen katastrof skedd - även om det skulle vara tråkigt för alla, speciellt för fuskaren.

Lionheart skrev:

nåja, barn kunde själa mors/fars bilder, menar du???
men det är heller inte lika roligt.....
Du kunde ju ochså själa din son/dotters superbild,ju..........

Lionheart skrev:

Är någon så mesig att lägger upp sina bilder där trots att de inte är barn så har de nog IQ som en 6-åring och då kan vi nog kalla dem för barn.

Varför skulle någon vettig (vuxen) människa vilja lägga upp sina bilder där?

Kul ide!

Jag är 5 år och vill också vara med i en sån pool. Jag har en egen kamera och gör många bilder jag vill lägga in.

Mycket kul ide som jag tycker att fotosidan ska ta åt sig!

Ang. risk för fusk så tycker jag att den alltid finns men jag har aldrig förstått vitsen med det. Den enda som förlorar på det är den som fuskar, ingen annan...

//Larsa

Vad kul! En sådan pool hade jag kollat ofta. Visste inte ens om att det fanns barn-medlemmar. Röstar för förslaget.

//Johnnie

P.S. Samtidigt innebär det förstås ett extra ansvar för FS att barn kan och uppmuntras att vara medlemmar. D.S.

Mycket bra idé!

En egen barnpool, med 'krav' till oss äldre medlemmar att regelbundet kommentera dessa bilder med positiv och negativ/konstruktiv kritik (naturligtvis väl anpassad för barn, så dom inte skräms och lämnar fs.).

Kanske 'dagens barnbild' som en tumnagel på förstasidan skulle öka på kommenterandet en smula.

/Håkan

TOPPENBRA!!
Inte visste jag att det fanns så duktiga fotografer som knappt börjat lågstadiet än..
Kul ide iallafall.

Jag gillar iden att introducera barn på FS genom en egen pool med barninriktning.

Kanske vecko teman t.ex som dom får gå ut och fota och sedan skicka in bilder.

Jag är inte så mycket för tävlingar bland barn, det skall vara mer på skoj.
Syftet måste nog mer vara att väcka och nära ett intresse hos barnen att fotografera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar