Annons

Förändra kritikalbumen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sgt Hal [E.F.S]

Aktiv medlem
Jag har länge funderat på en idé jag har om att ändra i hur kritikalbumen fungerar.

Min idé går ut på följande upplägg:

Varje medlem har ett antal bilder till sitt förfogande enligt en stegrande skala, kanske 4-6 för icke betalande, 25 för brons, 50 silver och 75-100 för guldmedlemmar. Denna skala kan ju ändras om så anses...

Varje medlem disponerar fritt sitt antal bilder att ladda upp, ta bort, byta ut hur ofta som man vill, och indela i album efter önskemål.

Vinsterna tror jag är:

1. Antalet bilder dvs lagringsutrymmet går att beräkna tydligare

2. Antalet bilder hålls på en mer konstant nivå.

3. Kritikalbumen blir kanske än mer just
kritikalbum i och med att jag måste ta bort bilder för att få plats med ny när mitt disponibla antal är uppnått. Processen blir mer utpräglad "ta bilden, ladda upp, få kritik, ta bort, ta nya bilder, få kritik, gå vidare...."

Så, vad tycker ni gott folk?
Gillas eller gillas inte?

Du menar alltså att minska medlemmarnas totalkvoter men öka den möjliga uppladdningsfrekvensen?

Njae, jag tror att man skall göra precis tvärtom. Problemet som jag upplever det är inte att det finns många bilder i databasen. Det tycker jag tvärtom är bra. Då tycker jag att det är viktigare att begränsa flödet än mängden för att tvinga alla att själva granska sina bilder hårdare innan uppladdning.

Ja på ett ungefär

Jo så menar jag nog. Jag är ute efter tvinga till lite hårdare prioritering innan uppladdning, och är frekvensen begränsande snarare än antalet behöver jag inte prioritera vilka bilder, jag behöver bara vänta och det är högst irriterande att det tar flera veckor att få upp de 3 bilderna från helgen som inbördes inte klarar sig utan varandra för att idén skall bli gestaltat för kritik...

Om jag då istället har mitt antal bilder att fritt laborera med kan jag då dra upp mina bilder som skall kritiseras och när det är färdigkritiserat tar jag ner dom för att få plats för feedback på nästa idé. Jag tycker inte att kritikalbumen skall ha ett uns av lagringsplats över sig, nämligen. Har min fotoidé och mina bilder fått kritik så går jag vidare och tar nästa projekt...

Och för att levs om jag lär så tog jag just ner mina bilder som legat där för länge nu...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar