Sgt Hal [E.F.S]
Aktiv medlem
Jag har länge funderat på en idé jag har om att ändra i hur kritikalbumen fungerar.
Min idé går ut på följande upplägg:
Varje medlem har ett antal bilder till sitt förfogande enligt en stegrande skala, kanske 4-6 för icke betalande, 25 för brons, 50 silver och 75-100 för guldmedlemmar. Denna skala kan ju ändras om så anses...
Varje medlem disponerar fritt sitt antal bilder att ladda upp, ta bort, byta ut hur ofta som man vill, och indela i album efter önskemål.
Vinsterna tror jag är:
1. Antalet bilder dvs lagringsutrymmet går att beräkna tydligare
2. Antalet bilder hålls på en mer konstant nivå.
3. Kritikalbumen blir kanske än mer just
kritikalbum i och med att jag måste ta bort bilder för att få plats med ny när mitt disponibla antal är uppnått. Processen blir mer utpräglad "ta bilden, ladda upp, få kritik, ta bort, ta nya bilder, få kritik, gå vidare...."
Så, vad tycker ni gott folk?
Gillas eller gillas inte?
Min idé går ut på följande upplägg:
Varje medlem har ett antal bilder till sitt förfogande enligt en stegrande skala, kanske 4-6 för icke betalande, 25 för brons, 50 silver och 75-100 för guldmedlemmar. Denna skala kan ju ändras om så anses...
Varje medlem disponerar fritt sitt antal bilder att ladda upp, ta bort, byta ut hur ofta som man vill, och indela i album efter önskemål.
Vinsterna tror jag är:
1. Antalet bilder dvs lagringsutrymmet går att beräkna tydligare
2. Antalet bilder hålls på en mer konstant nivå.
3. Kritikalbumen blir kanske än mer just
kritikalbum i och med att jag måste ta bort bilder för att få plats med ny när mitt disponibla antal är uppnått. Processen blir mer utpräglad "ta bilden, ladda upp, få kritik, ta bort, ta nya bilder, få kritik, gå vidare...."
Så, vad tycker ni gott folk?
Gillas eller gillas inte?