Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Får man fota på NHL, NFL & NBA matcher i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

mats_ni

Ny medlem
Jag tänker åka till New York och se på NHL, NFL & NBA.
Får man fota på dessa evenemang/matcher?
Får man ha vilken utrustning man vill?
Någon som har varit på dessa evenemang/matcher och fotat?

/Mats
 
Är inga problem alls.
jag var i April till Manhattan. och var på en NHL match New York Rangers VS New York Islanders.
Det enda vakten sa vid inpasseringen var lite skämtsamt "Dam you have a huge load of equipment" till mig å kompisen när vi släpa med oss 3kameror och 2 video kameror samt en hög objektiv =)

Sen har jag även två tips om du ska vara på manhattan.
1. Ett besök på http://www.bhphotovideo.com/ på 420 9th Avenue. Är ett måste butiken gör en man till vilken shopping galen tjej som helst.
2. Du ska inte fota känsliga objekt i sevärdigheter. Tex får du inte Fota Fire command post i Empire State building då får du en hög med vakter mot dig om dom ser det.
 
Tydligen så är det inte heller "tillåtet" att använda stativ i centrala New York om man ex.fotograferar byggnader eller vyer (och det gäller överallt, inte bara ex. federala byggnader och liknande).
Jag använder fnuttarna eftersom det verkar vara en regel som egentligen inte har något lagligt stöd men polisen verkar ändå ha order att ingripa (protesterar man så får man följa med till station vare sig man vill eller inte).
Jag gissar att samma regel gäller ex. arenor och liknande.

Det gick en hel artikserie om detta i "Amateur Photographer" (engelsk tidning) förra året.
.
 
Jag ska med åka till Usa i Februari o se fyra Nhl matcher, trode dom var lika hårda i Usa som i Canada, där fick jag lämna in min utrustning efter 5min tjafsande med en stor neger :) Man fick max ha 24mm.
 
Jag har nu varit och sett dessa matcher. Använde min Ixus samt köpte även en Nikon D200. Såg dessa matcher i dessa arener.

27/12-06 Basket, New York Knicks-Detroit Pistons i Madison Square Garden.
Såg hur många kompaktkameror som helst samt ett antal systemkameror.

29/12-06 Basket, Washington Wizards-Orlando Magic i Verizon Center.
Här såg jag bara kompaktkameror inga systemkameror.

30/12-06 Amerikansk Fotboll, Washington Redskins-New York Jets i FedExField.
Såg hur många kompaktkameror som helst samt en systemkamera (Analog).

01/02-07 Ishockey, New York Islanders-Philadelpia Flyers i Nassau Coliseum.
Här såg jag bara kompaktkameror inga systemkameror.

04/01-07 Ishockey, New York Rangers-Philadelpia Flyers i Madison Square Garden.
Såg hur många kompaktkameror som helst samt ett antal systemkameror. Använde även min D200 själv.

/Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.