Annons

Får jag stämpla?

Produkter
(logga in för att koppla)
LKPG RP skrev:
Daniel

Tror att det i ditt fall är något åt de här hållet.....

Om du säger upp dig och accepterar en deltidstjänst på 40% så kommer du nog få en karenstid från din A-kassa där du har din omställningsförsäkring. Karensen är upp till 45 dagar. Om man tackar ja till en tillsvidareanställning på 40% deltid så kan man endast stämpla upp i en period (300 dagar). Man får ej en ny period därefter som timanställda kan få. Tycker du skall höra av dig till din A-kassa för den stora frågan är ju hur dom tolkar omfattningen av din firma. Skall den vara vilande eller om den godkänns som bisyssla

/Rolf

Japp.
Det är tänkt att jag ska prata med dem.
Vi får se vad utfallet blir.

/Daniel
 
Daniel!

-Du har verkligen allt mitt stöd, och jag hoppas verkligen det går bra för dig som fotograf. Vad jag menar är att om du säger upp dig från ett heltidsjobb för att ta ett deltidsjobb, så har jag principiellt svårt att se varför skattebetalarna ska stå för resten av din försörjning. Kan du inte jobba som timvik på scania under övergångsperioden och rycka in som sjukvikarie på tidkort tex.

Alf!

-Jag förespråkar verkligen inte någon sorts nattväktarstat, jag och en förkrossande majoritet av medborgarna i vårt land betalar gärna för någons demenssjuka mormor, likaså för grannarnas dagisplatser. Vad jag inte vill betala för är någon medieymnasieutbildad tomtes mer eller mindre navelpillande drömmar om att skapa odödlig fotokonst. Och nu menar jag inte Daniel Svensson, utan rent principiellt.

I övrigt tycker jag att det är utmärkt med småföretagande, och att regeringen borde göra mycket mer för att underlätta för nystartande. Men A-kassan, Soc, sjukskrivningar osv är inte rätt forum för nytt småföretagande, det finns andra sätt att få stöd i uppbyggnadsfasen, starta egetbidrag, friår mm.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.