Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
får inte till inställningarna ;(
- Trådstartare sussieohl
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
Om du triggar blixtarna med den inbyggda eller externa kamerablixten måste du köra blixten manuellt, inte TTL i någon form. Vad som händer då är att förblixten triggar de andra blixtarna så att de löser ut innan huvudblixten bränner av. Resultatet blir mörka bilder. Förblixt och huvudblixt kommer så tätt att de inte märks, men de finns där vid TTL läge.
sussieohl
Aktiv medlem
Jag kör just nu med extern kamerablixt riktad i taket (har beställt en trådlös blixtutlösare, men har inte kommit än...)
misstänkte att det var det som var problemet, att dom inte löste ut samtidigt, men hur fixar jag blixtarna manuellt TTL???
Lyckas inte ladda upp en bild just nu då min sladd inte är här!
misstänkte att det var det som var problemet, att dom inte löste ut samtidigt, men hur fixar jag blixtarna manuellt TTL???
iBoat
Aktiv medlem
Jag kör just nu med extern kamerablixt riktad i taket (har beställt en trådlös blixtutlösare, men har inte kommit än...)
Vet inte vad du har för kamerablixt, men det är den du ska ställa i läge M. Brukar stå något i stil med "mode" eller liknande. Tryck på den knappen till "M" står i blixtens display. Studioblixtarna behöver du inte röra (förutom att justera styrkan vid behov).
iBoat
Aktiv medlem
detta är bara en skitblixt....metz....finns BARA on-off läge på den..
Fick du ingen synksladd med blixtsetet?
iBoat
Aktiv medlem
detta är bara en skitblixt....metz....finns BARA on-off läge på den..
Metz är en välkänd tillverkare, finns det verkligen inget sätt att ställa den i M-läge? Har du kollat manualen?
iBoat
Aktiv medlem
MEN JAAAAAAAAA!!!
nu funkar det, inga mera svarta bilder, nu återstår det bara att pröva fram vinklarna
TACK FÖR HJÄLPEN!
Gött!