Annons

Får inte till copywright tecket!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Man ska på PC kunna trycka alt+184 för att få till ett copywrightmärke, MEN det går inte på min dator!
Det finns ju även i custom shape tool. Jag får dit det med hjälp av att trycka där. Men sen när jag spara bilden & ska titta på den finns bara mitt namn. C är borta. Vad kan jag göra för fel?

Har ni några bra tips hur man enkelt väljer att märka sina bilder?

Mvh

© = Alt-184, med siffrorna på det numeriska tangentbordet, d.v.s. inte med siffrorna ovanför bokstäverna

© = Alt-184, med siffrorna på det numeriska tangentbordet, d.v.s. inte med siffrorna ovanför bokstäverna

Tack, då funkar det inte att göra så på min dator :O(
Betyder det att det är dax att köpa ny måntro?
Annat sätt jag kan få till det mottages tacksamt....

© = Alt-0169 funkar också, men på numeriska tangentbordet. Kom ihåg nollan dock, Alt-169 blir ®. Om man inte har ett sådant så... antar jag att man får använda "teckenuppsättning" i Windows. Finns i kontrollpanelen, eller om man har Win7 så är det bara att skriva in "teckenuppsättning" i Start-orbens sökfält.

Eller så kör du copy-paste från någon av alla de i den här tråden :)
Själv får jag fram det genom att trycka AltGr-c... men jag kör linux.

Om du inte får till det med tangenterna så kan du ju ta fram programmet "Teckenuppsättning".
(Startknappen/Alla Program/Tillbehör/Systemverktyg/Teckenuppsättning.)
Ett snabbare sätt är att ta fram "KÖR"-kommandoraden genom att trycka på "Windowstangenten + R", windowstangenten är den nere till vänster på tangentbordet med windowssymbolen.

När du fått fram kommandoraden skriver du charmap, sen kan du kopiera symboler och tecken därifrån.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto