Annons

FågelLivet i Skottland?

Produkter
(logga in för att koppla)
gitte edelman skrev:
PPS. Eller tänkte du på 'The Famous Grouse'-gåsen, Maverick? Det är nog mer en ripa, det. Också god - den rinnande m. el. m. rätt ur behållaren, den fjädrade varianten kanske som filé med en syrlig gräddsås? ;)
/DS

Nupp tänkte inte på den, det är verkligen tveksamt om det ska föreställa en gås. Jag var på en whisky-provning en gång och under det föredraget berättade de att man använde gäss som vakter i lagringslokalerna för att förhindra stöld av drickat. Dels låter de järnet när nån kommer och så bits de tydligen rätt ivrigt också.

På samma föredrag sa de att det dunstar av ca 12,5 miljoner liter whisky om året i enbart skottland.

Vidare lär Taiwan, eller om det var Thailand, brygga whisky som Italien importerar. De byter dock ettikett på flaskorna och använder det som tändvätska.

Japan lär vara världen fjärde största whiskyproducent.

Mvh
Maverick
(Som föredrar "The MacAllen")

Maverick skrev:
...man använde gäss som vakter i lagringslokalerna för att förhindra stöld av drickat. Dels låter de järnet när nån kommer och så bits de tydligen rätt ivrigt också.

Vidare lär Taiwan, eller om det var Thailand, brygga whisky som Italien importerar. De byter dock ettikett på flaskorna och använder det som tändvätska.

Ha, ha! Nu tror jag vi har hittat det bästa fotomotivet för dig, Niclas! Go for the geese!
(Jag ser redan för mig kakafonin; fjädrar som flyger, vidöppna näbbar, bitar rivna ur byxor... Blixt är ett måste för det här spektaklet!)

Italienarna använder whiskyn som tändvätska?
Ja, men...(*kliar sig förvirrat i hårrötterna*)... hur använder du den själv då? ;)

/Gitte

gitte edelman skrev:

Italienarna använder whiskyn som tändvätska?
Ja, men...(*kliar sig förvirrat i hårrötterna*)... hur använder du den själv då? ;)

/Gitte

:)

Det beror kanske på vad man ska tända. Jag tror föredragshållaren avsåg grillkol och dylikt. Till det använder inte jag min whisky :)

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar