Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelfoto och hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)
Intressant tråd Andreas. Hoppas att många nappar. Funderar själv rätt ofta på det där hur man ska bygga upp en hemsida och vad man ska prioritera. Eftersom jag från början är fågelskådare så brukar ja kolla på både skådares hemsidor och mer renodlade fotografers hemsidor. Det är ju ganska stor skillnad på dessa om man ser till upplägget och bilderna. För skådare ahndlar det oftast om att få bild på så många arter som möjligt där även "dåliga" dokumentationsbilder platsar. Menas på fotografers hemsidor läggs mer vikt på design och så bra bilder som möjligt.

Min egen sida är väl inte mkt att hänga i granen men där har jag försökt med en blandning av dessa. Fast nu på senare tid när foto har blivit roligare än skåda så tycker jag att sidan känns för mkt som en skådarsida. Ska därför föröska göra en ny till sommarn efter att jag läst webdesign i skolan...

Ska återkomma med exempel på bra sidor.
/ Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar