Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få samma färgtoner i två olika bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dave

Aktiv medlem
Sitter med tre bilder som jag ska göra en panoramabild av. De är tagna som de bör, samma plats osv, dock blev det inte samma färgmättnad på en av dem. Den blev mörkare. Det handlar om himmel och vatten. Hur göra för att fixa till så det inte syns då jag sätter ihop bilderna i photoshop. Har photoshop CS.

Tackar på förhand

Dave

Photoshop CS har två funktioner du kan ha nytta av här:

först: Image - Adjustments - Match Colors
och sedan: File -> Automate -> Photomerge

Kolla även in de olika videos som följer med Photoshop (cd2 eller 5 beroende på hur du köpt din version)

Hittade det, men har svårt att få till färgerna, främst himmelen... Har skivorna hos en polare så jag kan inte få fram någe nu. Någe spec tips? testade med eyedropper om man förde muspekaren över en av bilderna, men fick inte till det..

Några fler tips någon??

Dave

Dave skrev:
Några fler tips någon??
Om man riskerar att förvränga bilden för mycket genom anpassningen kan man göra den just vid skarven med avtoning (mha t ex fjäder/ludd). Använd bild->ställ in->kurvor för att få total kontroll över färgerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar