Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Få regn att synas
- Trådstartare Nickelas
- Start datum
danieljansson
Aktiv medlem
Det kan nog vara svårt i olika lägen. Det bör nog regna ganska mycket för att det ska fastna bra på ett foto, mindre regnskurar brukar inte framträda så väl enligt min lilla erfarenhet. Sen blir det ju också en kombination av bländare och slutare som passar motivet i fråga.
Jag fick regnet av fastna på kort för inte så länge sedan men då regnade det ganska mycket, dock inget riktigt ösregn.
http://danieljansson.se/obj/photo/c2/c2a40a83a5102db7dad7d963759c36e7.jpg
Jag fick regnet av fastna på kort för inte så länge sedan men då regnade det ganska mycket, dock inget riktigt ösregn.
http://danieljansson.se/obj/photo/c2/c2a40a83a5102db7dad7d963759c36e7.jpg
Photosession
Aktiv medlem
Tror också att det kan vara lättare att få regn att syns på bild om det är lite distans till det motiv man vill ha på bild. Ju närmare kameran motivet är desto svårare inbillar jag mig att det blir.
Robert Purvins
Aktiv medlem
Ormetkruper
Aktiv medlem
Avståndet och zoom har nog betydelse. Tänk på nästa gång ni ser på en fotbollsmatch på tv där det regnar. Kika på en bild där kameran zoomat in på spelare. Ser ut att vara rena syndafloden för att se mer måttligare ut i utzoomat läge.
Så längre avstånd ger ju mer droppar som kan komma med i bilden.
Så längre avstånd ger ju mer droppar som kan komma med i bilden.
Thunderbird
Aktiv medlem
Nickelas skrev:
Tänkte jag skulle fota den här humlan som tar skydd för regnet under en blomma. Men regnet syns inte på bilden. Något tips för att få med regn? Provade med lite längre slutartid och mindre bländare men det verkade inte hjälpa.
Blixt
/ E
danieljansson
Aktiv medlem
Nickelas skrev:
Daniel - vad hade du för slutartid på din regnbild?
1/125 sekund hade jag på den bilden. Tog även en bild med 1/250 sekund och då vart dropparna som på den bifogade bilden.
Bilagor
Micke _ndersson
Aktiv medlem