Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få med hela negget i först.app.?

Produkter
(logga in för att koppla)
få med hela neget

Tror tyvärr mest på fogelberg. jag har samma problem i omegan som egentligen ska ta 4x5 tum. Den är dock gjord så att man kan ta bort orginal neghållaren. Jag har skurit till en passepartout för 6x12 negen där i stället som funkar. Kondensorn klarar inte riktigt att lysa ut hela bilden fullt men det funkar med efterbelysning av kanterna. för att få snygga kanter på småbild i focomaten har jag filat upp kanterna vilket ju är ett annat sätt att göra det på. Om det funkar att göra i din apparat vet jag inte och man får ju ta beslutet att göra åverkan själv men det blir ju snyggt!

Hälsningar Mats

felet hittat!

Tror jag hittat felet nu. Testade en längre optik (100mm) och voila! så kom hela negget med på bilden! Tack alla som bidraget med kloka tips och råd.
/Anders

ANNONS