Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få fart på bildkritiken

Produkter
(logga in för att koppla)

unicaps

Avslutat medlemskap
Jag har en uppmaning och en utmaning till er alla!

Jag försöker skriva dubbelt så många kommentarer som jag själv får. Dvs. jag ger två kommentarer för varje kommentar jag fått. Om det kunde vara ett mål för många av oss skulle kritiken kanske få ett uppsving.

Nu till UTMANINGEN:
Idag, den 5 juli 2007, klickade jag på "Bildkritik" och valde att visa "Alla" sidor, gick till den sista sidan och började bläddra bakifrån och kommenterade de fem äldsta okommenterade bilderna.

Anta utmaningen: gör det även du!
Behöver inte vara tillkrånglat. En kort men ärlig kommentar bara. Till slut borde ju de okommenterade bilderna försvinna med början bakifrån.

Lycka till!

Tack för det. Bra om fler tänkt på samma sätt.
Jag försöker för övrigt vara varierad i mina kommentarer:
- Jag kommenterar bilder i olika kritikpooler och även bilder utanför poolerna.
- Jag kommenterar bilder som är riktigt bra och riktigt ointressanta. Det är viktigt att man även vågar peka på svagheter i bilder. Beträffande detta så efterlyser jag mer mod av de som kommenterar och en stor portion ödmjukhet av de som tar emot kritiken.
- Jag kommenterar nya bilder och äldre bilder.

Finns det mer jag kan göra? Tipsa mig!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar