jtkarlsson
Aktiv medlem
Ska beställa papperskpoior av några bilder hod Fotolabo. Vilken färgprofil bör jag använda när jag jobbar med bilderna i PS?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jtkarlsson skrev:
Har kalibrerat skärmed med Adobe Gamma. Varför väljer man inte att arbeta med bilderna i den profilen? Hur gör jag för att visa bilderna på skärmed korrekt i ett annat program typ ACDSee?
jtkarlsson skrev:
Hur gör jag för att visa bilderna på skärmed korrekt i ett annat program typ ACDSee?
Är det nödvändigt att tilldela bilden Adobe RGB innan konvertering sker till utskriftställets färgprofil?mipert skrev:
Tilldela bilderna Adobe RGB när du jobbar med färgjustering och kontrast och konvertera till Fotolabos egen profil innan du sparar....
Du ska absolut inte tilldela en okänd bild Adobe RGB. Med din 10D kan du välja att få bilder som följer Adobe RGB. När en sådan tas upp i bildbehandlingsprogrammet tilldelas bilden förhoppningsvis Adobe RGB automatiskt, i annat fall får du göra det själv.thodan skrev:
Är det nödvändigt att tilldela bilden Adobe RGB innan konvertering sker till utskriftställets färgprofil?