Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Färgprofil till Imac i3 21.5"
- Trådstartare rogka566
- Start datum
stefohl
Aktiv medlem
Hello..
Har nån en färgprofil till Imac i3 21.5" på lager?
Vet att skärmen kräver individuell inställning, men tills jag hunnit få tag i kalibreringsutrustning är det kanske ett alternativ.
Det finns en fabriksgjord profil som laddas in i systemet som nog är av samma kvalitet som en som du kan få från någon annan.
Stefan
rogka566
Aktiv medlem
Det finns en fabriksgjord profil som laddas in i systemet som nog är av samma kvalitet som en som du kan få från någon annan.
Stefan
Aha! Så sRGB IEC61966-2.1 vilken är den enda profil som dyker upp när jag bockar för "Visa endast profilerna för den här skärmen" är fabrikskalibreringen för just min skärmmodell?
Nån idé om hur jag skall ställa brightness när jag använder den?
stefohl
Aktiv medlem
Aha! Så sRGB IEC61966-2.1 vilken är den enda profil som dyker upp när jag bockar för "Visa endast profilerna för den här skärmen" är fabrikskalibreringen för just min skärmmodell?
Nån idé om hur jag skall ställa brightness när jag använder den?
Den bör snarare heta något som iMac Display.
Brightness bör du anpassa efter de ljusförhållanden du har i rummet. Ju ljusare du har, desto ljusare bör du ha skärmen.
Stefan
stefohl
Aktiv medlem
Testade för övrigt kalibreringsverktyget som följer med Mac OSX. Vilket skämt!
Varför ens skicka med något som ger så godtyckligt resultat?
En bra fråga, som det inte finns något bra svar på.
Stefan
stefohl
Aktiv medlem
Det finns en bra guide på http://www.datacolor.com/content/consumer/ Deras product Finder gör det enkelt att hitta den produkt du behöver.Blir nog att slanta för en Spyder Color 3 ändå.
Pro eller Express?
Måns H
Aktiv medlem
Kolla handikappinställningarna
Min iMac levererades med extra stark kontrast inställd i handikappinställningarna. Skärmen verkade OK men gråskalor och nyanser var dåliga. Via Crimsons hemsida hittade jag programmet Super Cal. Där varnade dom för det här problemet som ju var lätt åtgärdat då man väl blivit tipsad.
Sen använde jag Super Cal 1.2 för att finjustera skärmen. I mitt fall räckte det för att utskrifterna från Crimson ska stämma väldigt väl med skärmens färger.
Min iMac levererades med extra stark kontrast inställd i handikappinställningarna. Skärmen verkade OK men gråskalor och nyanser var dåliga. Via Crimsons hemsida hittade jag programmet Super Cal. Där varnade dom för det här problemet som ju var lätt åtgärdat då man väl blivit tipsad.
Sen använde jag Super Cal 1.2 för att finjustera skärmen. I mitt fall räckte det för att utskrifterna från Crimson ska stämma väldigt väl med skärmens färger.
rogka566
Aktiv medlem
Skärmprofil för Imac i3 21.5" gjord med Spyder 2 Suite
Backlight ställt på 100% och omgivande ljus var vid tillfället ganska dunkelt (kväll och endast ett par fönsterlampor tända i rummet).
Har precis dragit iväg mina första bilder till Crimson för print. Återkommer med utvärdering...
Backlight ställt på 100% och omgivande ljus var vid tillfället ganska dunkelt (kväll och endast ett par fönsterlampor tända i rummet).
Har precis dragit iväg mina första bilder till Crimson för print. Återkommer med utvärdering...
Bilagor