ANNONS
Annons

"Extremt sv/v"?

Produkter
(logga in för att koppla)

pennywally

Aktiv medlem
Hej!

Jag stötte på lite bilder från den ryske fotografen Lev Borodulin, bla denna bild som jag vart imponerad av;

http://www.mdf.ru/i/photo/3883.jpg

Jag undrar hur man åstadkommer en sådan effekt analogt. Är det en speciell film? Fixas det i framkallningen? Eller kanske i mörkrummet?

Någon som har erfarenhet?

Tack

Jag vet inte om man får göra så här men här är bilden

[Nej, det är inte okej, men nu är frågan besvarad, så jag tar bort bilden.]

Hej.
Ta bilden med lithfilm (tror det bara finns i blad)
Framkalla i Kodaks Lith framkallare.

/Jacob vP

Konstigt att ni inte kunde se bilden. Nu har ju Daniel postat bilden, men annars kan ni pröva kopiera adressen och klistra in i ett nytt fönster. Brukar funka.

Jacob, tack för ditt svar. Det finns alltså inte i vanligt småbildsformat? :(

Tech Pan soppad i vanlig framkallare ger ganska rejäl kontrast också, fast Kodak har juh lagt ner den filmen också.

/Henri

Häftig bild.

OM man använder digitalt så kan man ställa in att man vill ha två färger. Svart och vitt. Då får man denna effekt.

Det är fotografik. Har själv gjort sådana bilder för länge sedan. Kopierade då ett vanligt negativ i först.app på Kodalith Ortho film type 3 (9x12) som sedan kontaktkopierades för att få fram ett negativ. Negativet förstorades på fotopapper i en 9x12 först.app. Finns lithfilmen i småbildsformat kan man få effekten utan mellankopieringen på. Men som man skriver ovan kanske den bara finns i bladfilmsformat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar