Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EXTRAPRYLAR på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Extraprylar = Elektronikshop = Daniel Andersson?

Jag tror att det är samma person/personer som gick under namnet Daniel Andersson och Elektronikshop tidigare på Tradera. Upplägget på Extraprylars annonser är ungefär det samma som Daniel Anderssons men det behöver ju inte betyda något. Hittade även en diskussion på webforum.nu som verkar peka åt samma håll. Det finns en lång tråd på fotosidan om Daniel Andersson om du är intresserad.
/Stephan
 
Vågar man köpa? otydligt företag
det första jag frågade var att eftersom deras domän var registrerad på usa, hur det vart med cashback, och garantier.

Dom svarade att dom hade tillstånd från canon och licens att sälja vidare till slutkund, samt att dom skickades direkt ifrån hongkong, men att dom inte kunde garantera svenska menyer eller instruktionsbok. även med cashback sa dom att jag skulle ange deras företagsuppgifter, men jag kunde inte få dom nu.. ”



Nikon D90?
Användaren "Extraprylar" är samma person som "[X X]". Gör en sökning på namnet på t ex fotosidan.se så hittar du lite mer info. Finns även ett annat namn med samma personer "Elektronikshop".
 
Nu vet jag inte var gränsen för pul går men nån får väll ta bort mitt inlägg om jag går för långt.

Snubben vars namn kom med vunna auktioner på tradera är inget fakenamn men kan vara en målvakt, namnet och adressen stämmer med bokföringen och han har två bolag: Main Taxi och Inmedialis, skrivna på sig, han kommer ifrån Krusevac i östra Serbien.
 
Nu vet jag inte var gränsen för pul går men nån får väll ta bort mitt inlägg om jag går för långt.

Snubben vars namn kom med vunna auktioner på tradera är inget fakenamn men kan vara en målvakt, namnet och adressen stämmer med bokföringen och han har två bolag: Main Taxi och Inmedialis, skrivna på sig, han kommer ifrån Krusevac i östra Serbien.

Är inne på samma teori, har googlat hans namn och hittat en del...tänker ge honom t o m fredag att återbetala mig, sen blir det polissak. Får jag inte tillbaka mina pengar handlar det ju faktiskt om ren och skär stöld!
 
Extraprylar.

Jag är i samma situation som flera av er här.
Jag vann en auktion av Extraprylar på Tradera.
Jag betalar samma dag jag vinner, visst hade jag kollat deras omdömme, långt leverans tid.
Dagen efter vid 16-tiden tar extraprylars sista auktion slut.
Vad händer då..jo tradera stänger av extraprylar.
Jag bjöd på ett objektiv 18-200 VR, summa 4250 kr + frakt 349 kr.
Nu i dag är det den 25 mars. i fredags var sista gången jag hörde nått, nu verkar det vara slut på kontakten från deras sida.
Det sista jag hörde var att dom har skaffat ny leverantör och jag står på DHL:S lista för leverans..tror jag inte på.
Nu verkar det som om jag är blåst på mina pengar.
Om jag inte hör nått snart blir det polisanmälan.
 
Senast ändrad:
Jag är i samma situation som flera av er här.
Jag vann en auktion av Extraprylar på Tradera.
Jag betalar samma dag jag vinner, visst hade jag kollat deras omdömme, långt leverans tid.
Dagen efter vid 16-tiden tar extraprylars sista auktion slut.
Vad händer då..jo tradera stänger av extraprylar.
Jag bjöd på ett objektiv 18-200 VR, summa 4250 kr + frakt 349 kr.
Nu i dag är det den 25 mars. i fredags var sista gången jag hörde nått, nu verkar det vara slut på kontakten från deras sida.
Det sista jag hörde var att dom har skaffat ny leverantör och jag står på DHL:S lista för leverans..tror jag inte på.
Nu verkar det som om jag är blåst på mina pengar.
Om jag inte hör nått snart blir det polisanmälan.

Tråkigt att höra. Kan du kontakta mig via e-mail? Vore bra om vi kunde gå ihop så många som möjligt och hjälpas åt i det här. Har redan kontakt med en annan medlem här på Fotosidan.
Om du är intresserad, gå in på min profil och tryck på "kontakta Joakim", så kan vi prata mer via e-mail.
 
Vi är nu tre st som sitter i samma båt, dvs ligger ute med pengar för varor som ej levererats.

Om det finns fler personer här på FS som läser detta och känner igen sig, kontakta mig gärna, ju fler desto bättre! Verkar ju tyvärr som att Extraprylars verksamhet inte är helt rumsren...=(
 
Vi är nu tre st som sitter i samma båt, dvs ligger ute med pengar för varor som ej levererats.

Om det finns fler personer här på FS som läser detta och känner igen sig, kontakta mig gärna, ju fler desto bättre! Verkar ju tyvärr som att Extraprylars verksamhet inte är helt rumsren...=(



Jag har fått ett mail från extraprylar nu, dom gångerna han svarar är mellan 4-5 på morgonen, nu har han lovat återbetalning med ränta, ännu ett sätt att förhala en polisanmälan eller?
Så man ska vänta några veckor till, knappast nu är jag förbannad.
Man gör inte så här mot folk.
 
[QUOTE
Man gör inte så här mot folk.[/QUOTE]

Jo det är precis så vissa gör, man sköter affärerna ett tag
och sedan blåser man ett helt gäng med människor

Är man osäker på att säljaren är reko, så kan man ju alltid använda sig av http://www.internetgirot.se eller liknande tjänst

Men jag är lika dan själv, att jag litar på folk
men peppar peppar så har jag hittils inte blivit blåst
 
Är det inte så att de ägnar sig åt droppshipping och det är inte tillåtet enligt traderas regler, därav avstängningen? Säljaren har inte grejorna utan beställer när han fått pengarna och ibland klickar leveransen.
 
Jag vill inte strö salt i såren men vill ändå kommentera en liten detalj så att andra i liknande framtida situationer kan ha det i åtanke: 95% positiva omdömen på Tradera eller eBay på någon som har många auktioner och ser ut att driva auktionerna affärsmässigt är mycket dåligt! Jag skulle inte handla av en sådan säljare - det betyder ju att var 20:e kund har varit så missnöjda att de gett negativ feedback (och därmed riskerat att själva få negativ feedback vilket många drar sig för).
 
Underbar slogan dom har på sin hemsida;

EXTRAPRYLAR.com - Slösa gärna, men inte här!

Tycker att det säger allt, tom säljaren tycker att man skall hålla sig borta......
 
Är det inte så att de ägnar sig åt droppshipping och det är inte tillåtet enligt traderas regler, därav avstängningen? Säljaren har inte grejorna utan beställer när han fått pengarna och ibland klickar leveransen.

Pratade med supporten på Tradera just eter avstängningen. Enligt dom berodde det på att Extraprylar inte hade betalt sin faktura. Snubben tyckte inte jag skulle oroa mig (?). Han nämnde något om att Extraprylar var i kontakt med dom för att kunna avsluta några aktioner.

Tradera verkar inte på något sätt ta denna typ av problem på allvar.
 
Pratade med supporten på Tradera just eter avstängningen. Enligt dom berodde det på att Extraprylar inte hade betalt sin faktura. Snubben tyckte inte jag skulle oroa mig (?). Han nämnde något om att Extraprylar var i kontakt med dom för att kunna avsluta några aktioner.

Tradera verkar inte på något sätt ta denna typ av problem på allvar.

Märkligt att dom på Tradera sa att Extraprylar inte betalt sin faktura, jag har varit i kontakt med dom flera gånger, det enda dom sagt trots att jag stött på dom om orsaken är "Det är inte så farligt det han är avstängd för". Men vägrat tala om varför.
Hoppas det är nu som tradera säger då, att han ska avsluta auktionera så alla blir nöjda.
 
Måste väl vara bildstöld också för visst är det väl en bild från tv-serien Rederiet på deras startsida :).
 
Varför?

Varför handla kamerautrustning via tradera? :D ..Det är som att skicka iväg pengar "någonstans" och hoppas att man ska få någonting för det.

Jag har 2 kompisar som blivit blåst av säljare på Tradera. En på ca 11.000:- och en på 3800:- . Pengar som försvann!


Köp era grejer i butik.
 
Varför handla kamerautrustning via tradera? :D ..Det är som att skicka iväg pengar "någonstans" och hoppas att man ska få någonting för det.

Jag har 2 kompisar som blivit blåst av säljare på Tradera. En på ca 11.000:- och en på 3800:- . Pengar som försvann!


Köp era grejer i butik.

Svaret är väl ganska enkelt, om man kan spara tusenlappar bara genom att handla på Tradera, och man tror att det skall vara säkert, då gör man väl det?

Tråkigt med dina kompisar.
 
Svaret är väl ganska enkelt, om man kan spara tusenlappar bara genom att handla på Tradera, och man tror att det skall vara säkert, då gör man väl det?

Tråkigt med dina kompisar.

Eftersom Extraprylars negativa omdömmen i princip handlade om lång leveranstid så kunde jag leva med just lång leveranstid.
Priset var ju mycket bättre, och då är det ju klart man vill köpa.
Att sen Tradera stänger av Extraprylar räknade ingen med, och Extraprylar sen skiter i att betala tillbaka det hade ingen heller räknat med...eftersom Extraprylar alltid betalade tillbaka om affären sprack.
 
Eftersom Extraprylars negativa omdömmen i princip handlade om lång leveranstid så kunde jag leva med just lång leveranstid.
Priset var ju mycket bättre, och då är det ju klart man vill köpa.
Att sen Tradera stänger av Extraprylar räknade ingen med, och Extraprylar sen skiter i att betala tillbaka det hade ingen heller räknat med...eftersom Extraprylar alltid betalade tillbaka om affären sprack.

Exakt så resonerade jag när jag handlade av dem...
Hoppas bara att ingen annan gör samma misstag!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.